CHRIS89 Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Når jeg kjøpte bilen fungerte ikke speedometeret, triptelleren fungerte helt til jeg nullet den ut. Jeg trodde det var wire på en så gammel bil (88mod), men det er det altså ikke, er det orginalt med elektrisk speedo på golf? Forslag til hva som kan være galt? Siter 91 - VW Golf II 70 - VW Boble (godkjent og ombygget til american roadster) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sht Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 jeg har nå wire på min 89 mod, trodde det var vanlig på golf 2. Siter Bilen min http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/280960-sht-sin-golf-2-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CHRIS89 Skrevet September 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Mener bestemt jeg har elektrisk, hmmm, nå ble jeg usikker. Det er en Golf 88mod det er gjort utrolig mye med, blant annet ettermontert orginal servo, hvem gidder det på en golf?! Siter 91 - VW Golf II 70 - VW Boble (godkjent og ombygget til american roadster) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Tipper wire ja. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NothinDoin Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Sjekk toppen av kassa om den speedometersaken stikker nedi der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CHRIS89 Skrevet September 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2011 Det eneste jeg finner er cltuch wire (går ned på fremsiden av kassa, til en arm) og Gasswire, går over toppen og inn under luftfilter boks og inn på gasseren... Siter 91 - VW Golf II 70 - VW Boble (godkjent og ombygget til american roadster) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet September 26, 2011 Rapporter Share Skrevet September 26, 2011 men er en som skal gå på girkassa også. sjekket kontakten på baksiden av speedoen? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 27, 2011 Rapporter Share Skrevet September 27, 2011 alle golf 2 er levert med wire til speedo, foruten digifiz. som er "digital" :) selve speedometer delen i instrumentet er drevet "induktivt". aldri vært borti at dette i seg selv har feila, men om noen har vært inni speedometer og herja med km telleren (skrudd tilbake) så er det ofte litt som kan ha gått galt bak der :p Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CHRIS89 Skrevet September 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Fant feilen, forrige eier hadde vært så lur og gjemt wiren under dashbordet ved torpedoen (hørte den lå inntill metall når man kjørte) så nå fungerer den utmerket :) Ikke rart jeg ikke så noe wire da :) Siter 91 - VW Golf II 70 - VW Boble (godkjent og ombygget til american roadster) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg