bmw driver Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Hallo, jeg mistenker at dynamoen ikke lader batteriet ordentlig og tok ut spenningsregulatoren med børstene i stad. Er disse såpass nedslitte at de kan gjøre at dynamoen lader dårlig. Jeg ser jo selv at de er slitt ned en del men lurer på om dette er en sannsynlig grunn til at jeg noen ganger ikke får start på bilen etter å ha kjørt en tur, da særlig hvis jeg bruker cd-spiller, lys og varmeapparat etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Ja, de der er totalt utslitte, børstene skal være over dobbelt så lange når de er nye. Ny regulator koster 3-400 kr. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Hvis ladelampa ikke lyser så er de greie nok. Tror mer på defekt batteri jeg Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw driver Skrevet September 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Ja, de der er totalt utslitte, børstene skal være over dobbelt så lange når de er nye. Ny regulator koster 3-400 kr. Hvis ladelampa ikke lyser så er de greie nok. Tror mer på defekt batteri jeg Batteriet kjøpte jeg nytt i januar og ladelampa lyser opp noen ganger når jeg starter bilen, litt avhengig av hvor lenge det er siden jeg startet bilen. Da kjøper jeg inn regulator i morgen og håper det hjelper. Takk for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Den er nok på grensa før den slutter å lade. Den lader nok såvidt nok til at lampa ikke lyser, men ikke nok til at bilen får overskuddsstrøm. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg