Gå til innhold

A6 2.7 TDI Quattro 06-08 mod - erfaringer

Ranger emnet


evilbetty1

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Veldig lite feil på disse, både når det gjelder motor og girkasse og bilen ellers. Jeg sjekket bl.a. her og på VW Audi Club Norwegen og div. bruktbiltester, rapporter etc. før jeg kjøpte min, av samme grunn som deg :) Bare posititve tilbakemeldinger, både fra de som har kjørt bilene som taxi og som har hatt de som privatbiler.

 

Fra -07 ble det en liten endring i interiøret, bl.a. midtkonsoll og paneler rundt instrumenter ble sølvgrått i stedet for mørke grått som på min (kan bli litt mørkt og dystert for noen..).

 

Ift. feil/svakheter så bør du passe på at div. aksjoner/utbedringer er utført:

Bak lister nederst på dørene kan det komme rust, dersom dette ikke er utbedret.

Innstigningslister skal være byttet ut da måten disse var festet på kunne forårsake rust.

Sjekk belegg på kanaler, vanlig at belegget bak forhjulene blir slitt bort da det ikke er noe som beskytter.

Bak baklyktene på bakluken skal det være utbedret noe for å forhindre rust, da lyktene ellers kan gnage på metallet.

- Alt dette inngår i én aksjon fra fabrikk og gjorde at alle dører og bakluke på min ble lakkert.

Ellers har det også vært noe problemer med at det kan lekke fra spylervæskeledningen til bakrute og ned på navi-styreenhet etc.. Dette skal goså være utbedret i en aksjon.

 

Ellers er det svært lite tull med disse og de har to ganger toppet bruktbilundersøkelser i England, mener jeg.

 

2,7-motoren med tiptronic kan være noe treg i avtrekkeren fra stillestående (hvis du skal forte deg inn i en luke i trafikken), men ikke noe stort problem akkurat :)

 

Lykke til, tror du vil bli fornøyd med valget. Melder du deg inn i VW Audi Club Norwegen vil du også få bl.a. 15% rabatt på service, deler etc. hos Møller, rabatter hos Mekonomen + at du får bladet Autofil i posten. Kan være greit å nevne, i tillegg kan du søke i forumet der og få svar på akkurat det du spør om her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår