easy rider Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 (endret) Hei. Jeg har kjøpt meg min første hiace.Det er en 2003mod lang type,2wd,6seter og 2,5Ld4d motoren på 102 hk.Bilen er hvit.Jeg trenger noen gode råd ang bilen for jeg har aldri skrudd hiace.Det som jeg lurer på er:Hvordan senke bilen litt?Hvilke felger i 18"passer på bilen uten att det tar anig og såklart dekk?Hvilket innpress må felgen ha?Hvor får jeg kjøpt:Hvite blinklys foran,gangstercap på taket foran,takspoiler bak,spoiler på panseret,kufanger og stigtrinn på sidene.Takker for svar Endret September 23, 2011 av easy rider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 (endret) Hei :) Ang senk, så er det bare å skru på torsion stagene foran så kan du senke så mye du vil ;-) Men det anbefales en forstillings kontroll etter dette. 18"x 8,5" og 10 innpress passer bra :) Er masse å velge i. 8.5"x 20" passer også bra! Dekk kan du høre med ett dekksenter om hva som passer bra. Husk at du må ha C-bæring. Hvite blink foran fåes kjøpt hos Toyota og koster 800-1000,- pr stk. Spør etter frontblinkere til Toyota Granvia! ( Den typen Hiace vi har i Norden er kjent som Granvia i Japan. De har en egen type Hiace, fortsatt med "flatfront" ) Takspoiler fåes også på Toyota, denne koster 3500,- hvis jeg ikke husker feil. Panserspoiler, kufanger og stigtrinn får du kjøpt hos Artic Trucks i Drammen eller hos Toyota! Lykke til! Endret September 23, 2011 av Kentommy Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easy rider Skrevet September 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Takk for godt og utfyllende svar.Lurer også litt på hvordan man senker bilen bak og hvor mye man kan senke den totalt?Jeg skal dra campingvogn med bilen.Hvis man kjører med 8,5"x18" ,hva dekkdim kan man ha da uten at det tar anig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 225/45-18 Blir samme størrelse som orginal dimensjon (195/70-15). I diameter. Så det burdte funke bra. Bak så får du ikke lovlig senk. Så det er bare å kappe fjæra ;-) Ikke senk for mye bak da.. Kjørte vogn med min Hiace i sommer og den hang ikke for mye på ræva. Så kunne FINT ha senka en del.. Var ikke noe lita vogn heller.. Knaus på 9.5m med draget og over 2 tonn! (med bagasje osv) Men sjekk dempere osv! Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Har du eksempler på felger? :) Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Orginale Landcruiser felger er rått på hiace :D Jeg mener den med sorte felger har 18". http://www.bilforumet.no/bilmerker/toyota/hiace/282626-bildetrad.html sjekk ut den hvite med 20" da :D Er samme felgen. Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Nice! Men har du peiling på hvor en får kjøpt det? :D Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet September 26, 2011 Rapporter Share Skrevet September 26, 2011 Overalt egentlig:p Men de på BS bildeler som du snakka om passer fint de :D Bare hør med en dekk og felg forreting ;-) Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Du må legge ut bilder etter hvert som du får på ting :) Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easy rider Skrevet September 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Jepp det skal jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg