Gå til innhold

hiace for første gang

Ranger emnet


easy rider

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg min første hiace.Det er en 2003mod lang type,2wd,6seter og 2,5Ld4d motoren på 102 hk.Bilen er hvit.Jeg trenger noen gode råd ang bilen for jeg har aldri skrudd hiace.Det som jeg lurer på er:Hvordan senke bilen litt?Hvilke felger i 18"passer på bilen uten att det tar anig og såklart dekk?Hvilket innpress må felgen ha?Hvor får jeg kjøpt:Hvite blinklys foran,gangstercap på taket foran,takspoiler bak,spoiler på panseret,kufanger og stigtrinn på sidene.Takker for svar

Endret av easy rider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ang senk, så er det bare å skru på torsion stagene foran så kan du senke så mye du vil ;-) Men det anbefales en forstillings kontroll etter dette.

18"x 8,5" og 10 innpress passer bra :) Er masse å velge i. 8.5"x 20" passer også bra!

Dekk kan du høre med ett dekksenter om hva som passer bra. Husk at du må ha C-bæring.

Hvite blink foran fåes kjøpt hos Toyota og koster 800-1000,- pr stk. Spør etter frontblinkere til Toyota Granvia!

( Den typen Hiace vi har i Norden er kjent som Granvia i Japan. De har en egen type Hiace, fortsatt med "flatfront" )

Takspoiler fåes også på Toyota, denne koster 3500,- hvis jeg ikke husker feil.

Panserspoiler, kufanger og stigtrinn får du kjøpt hos Artic Trucks i Drammen eller hos Toyota!

 

Lykke til!

Endret av Kentommy

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225/45-18 Blir samme størrelse som orginal dimensjon (195/70-15). I diameter.

Så det burdte funke bra.

Bak så får du ikke lovlig senk. Så det er bare å kappe fjæra ;-)

Ikke senk for mye bak da.. Kjørte vogn med min Hiace i sommer og den hang ikke for mye på ræva. Så kunne FINT ha senka en del..

Var ikke noe lita vogn heller.. Knaus på 9.5m med draget og over 2 tonn! (med bagasje osv) Men sjekk dempere osv!

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår