Ner_Q Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Heisann! Har tenkt å trimme Golfen min litt :) Har fått tak i motor som jeg skal trimme før jeg swaper den med motoren som sitter i nå. Tenkte å begynne med toppen, så da lurte jeg på om noen her vet original høyden på toppen (fra planet hvor toppdekselpakningen sitter til planet hvor toppakningen sitter)? Tenkte å planfrese toppen litt for å få større kompresjon. Er ikke sikker om den har blitt planfrest før, eller hvor mye man kan frese av? På forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Det målet du er ute etter kan variere litt, du bør derfor ikke legge det til grunn for OM den har blitt planet før. Normalt kan man ta av 1mm uten problemer, skal man ta av mer må man vite hva man driver med. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet September 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Jeg har tenkt å montere på en litt kvassere kam også, den gir jo automatisk litt høyere løft på ventilene. Dumt hvis stemplene smeller opp i ventilene, derfor hadde det vært greit å vite høyden på toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Når det gjelder kam så kan du ikke ha høyere løft enn 11,5mm uten å skifte ventilfjærene. Om dette ikke inngår i planene så ta av inntil 1mm du. Om den har blitt planet før så skal det fortsatt gå bra. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet September 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Skal ha på en stage 1 eller stage 2 kam. Stage 2 som jeg så på løfter 10,4mm. Da skal det vel gå bra :) Takk for hjelpa så langt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 10,4mm er like 'lite' løft som flere originalkammer. Husk, jo mer løft, jo mer moment over hele registeret ;) Hvilken durasjon og seprasjon? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet September 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Stage 2: 270° 10.4 mm løft 110° Nockvinkel :) Innsuget og eksosen i toppen skal portes også, pluss at ventilsetene og ventilene skal slipes opp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Durasjonen og separasjonen er helt topp for å få litt mer fres i en hverdagsbil, men synes løftet var noe lavt. Kunne med fordel ha vært inntil 1mm mer. Forgasser eller innsprut? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet September 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Skal også slipe ventilene og ventilsetene, det blir jo litt ekstra løft der da :) Er en monopoint forgasser som sitter på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Mer løft får du ikke selv om ventilseter/ventiler slipes/skjæres, blir akkurat likt. Endringen her opptas av ventilløfterene som jeg tipper er hydrauliske på din motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet September 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Åja, sånn ja. Ja, er hydraulikse løftere på min. Har ennå ikke bestilt meg kam, kan jo velge en med litt høyere løft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killving Skrevet Mars 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 hvor har du tengt og bestile kam? vurderer å byte selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg