anders m Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Hei! Er det noen grunner til IKKE å montere chip på min 1,9 tdi 110hk automat? Det må vel være noen bakdeler med å montere chip? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idadb Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Automatkassene tåler ikke allverden i alle fall.. Siter - 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D - 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI x 00 mod. Mercedes E200 Elegance x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders m Skrevet September 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Vil den kunne ta kvelden med chip? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Output Data KW HP Nm Original 81 110 235 O.CT 103 140 285 et eksempelt på chip av bilen, er ikke sikkert girkassen tåler stort mere en dette. da oct leverer drivverksgaranti på chipene. det har og mye med hvordan du bruker girkassen, vet noen som kan kjøre uten problem og det holder andre som ryker etter 1 uke, sjangse spill det. Kassene ryker og ved orginal effekt. men hold deg unna disse boksene, gå for ordentlig chip skal du gjøre det! Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders m Skrevet September 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Så om jeg forstår det rett er en chip fra oct (hva nå enn det er) greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders m Skrevet September 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Har Passat 1.9 med 130 hk sterkere automatkasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idadb Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Har Passat 1.9 med 130 hk sterkere automatkasse? Nei. Derfor må de titt og ofte overhales pga. den ekstra "belastningen" som de egentlig ikke tåler. Siter - 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D - 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI x 00 mod. Mercedes E200 Elegance x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 girkassen er laget på grensen av hva de tåler, blir bilen kjørt med vett holder de og, som ikke sett den i revers mens du triller verken framover eller bakover, ikke kjør bilen med kickdown med kald olje, ikke gi generelt mye gass med kald olje. bruk girene manuelt hvis den ikke får bestemt seg. skift olje titt og stadig på girkassen, ca 60000km mellom hver gang. med en sånn oppskrift og man holder seg til det så har man en som holder lenge! er et sjanse spill om du velger chip den eller ikke. oct leverer motor og drivverks garanti ved levering til en autorisert oct forhandler http://www.oct-tuning.no/om-oss står det at de leverer motor drivverks garanti Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Min Vw Sharan 1999 1.9 TDi har chip, stOre dyser og større intercooler + små oppgraderinger som nytt luftfilter, eksos og oppgradert turbo og min automatkasse har stått 333 000km uten skader :D Kjør på, det kan ikke gå værre en galt ;) Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders m Skrevet September 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2011 Nei. Derfor må de titt og ofte overhales pga. den ekstra "belastningen" som de egentlig ikke tåler. Høres kjedelig ut! Vet du Hva en slik service består av og hvor mye det koster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idadb Skrevet September 18, 2011 Rapporter Share Skrevet September 18, 2011 Høres kjedelig ut! Vet du Hva en slik service består av og hvor mye det koster? Nei det vet jeg ikke, men mener jeg har hørt noen rykter om en plass mellom 25.-50.000. Dette er ikke noe jeg tørr å bekrefte, sikkert noen som vet bedre her som kan svare ;) Siter - 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D - 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI x 00 mod. Mercedes E200 Elegance x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders m Skrevet September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Ingen som vet hva som ryker i automatkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders m Skrevet September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 er et sjanse spill om du velger chip den eller ikke. oct leverer motor og drivverks garanti ved levering til en autorisert oct forhandler http://www.oct-tuning.no/om-oss står det at de leverer motor drivverks garanti Hva ville du ha gjort? Hvordan kan oct garantere for drivverk om det er så dårlig i utgangspunktet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Min girkasse har som sagt holdt veldig bra i all evighet, men det som ryker i dem er vel selve drivverket og ikke tennene i kassa? Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders m Skrevet September 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Min girkasse har som sagt holdt veldig bra i all evighet, men det som ryker i dem er vel selve drivverket og ikke tennene i kassa? Hele automatkassen er vel en del av drivverket? Og da må vel den i sin helhet være inkludert av garantien? Noen som vet noe mer om garantien til oct? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg