Gå til innhold

340 kjøp :)

Ranger emnet


MacGyver93

Anbefalte innlegg

vurderer sterkt og kjøpe meg en volvo 340 til vinterbil nå, og har ringt på en. den er damekjørt av en gammel dame , og han sa bare han skulle ha langt unner 8000 for den. var lite, eller ingen rust under den, men litt overflaterust såklart, siden den var bruksbil. den var ikke registrert og hadde ikke betalt årsavgift, forgassermembranen måtte byttes og et hjullager bak, så jeg lurer egentlig på hvor mye det kommer til og bli ca i kostnader, og om det lar seg fikse av meg de tingene som må fikses?

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. denne var ikke registrert og årsavgift ikke betalt, et hjullager måtte byttes og en mansjett til forgasseren, så det jeg lurer på er hvor dyrt dette ca blir? og evt forsikring? fikk jo sertifikatet i slutten av mai så jeg vet ikke om det kommer til og bli dyrt siden det er en 86 mod`?

har jo en MB w123 200 82' som forsikkringen kom på HELE 18500!!!! så gidder ikke og kjøpe volov'n hvist det blir så sinnsykt mye i forsikkring, eu-kontroll, omregistrering og deler.

 

skulle FÅ weber forgasser av 740Bjørn på forumet så forgasser er ikke noe problem, med mindre det ikke går og kjøre med den, siden jeg skal ta tog ned dit den står også kjøre 3kvarter/ time for og få den hjem.

 

takk for svar de som gidder og svare :D

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper når det gjelder pris på forsikring er å ringe rundt til selskapene selv. Det er mange faktorer som spiller inn på om du får billig forsikring eller ikke, og forskjellene er store mellom selskapene.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er alltid hardt de første årene med forsikring! men det er bra og bygge seg opp fra starten! når jeg starta med forsikring betalte jeg 11k for opelen, nå betaler jeg 3500kr for samma bil=)

 

Og ring rundt til alle selskaper! ikke bestill på nettet da du ikke få like gode priser der!

 

Hva slags selskap har du merca sikret i? virka latterlig mye!

 

Angående bilen er jo ikke det der særlig dyrt og fikse!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. denne var ikke registrert og årsavgift ikke betalt, et hjullager måtte byttes og en mansjett til forgasseren, så det jeg lurer på er hvor dyrt dette ca blir? og evt forsikring? fikk jo sertifikatet i slutten av mai så jeg vet ikke om det kommer til og bli dyrt siden det er en 86 mod`?

har jo en MB w123 200 82' som forsikkringen kom på HELE 18500!!!! så gidder ikke og kjøpe volov'n hvist det blir så sinnsykt mye i forsikkring, eu-kontroll, omregistrering og deler.

 

skulle FÅ weber forgasser av 740Bjørn på forumet så forgasser er ikke noe problem, med mindre det ikke går og kjøre med den, siden jeg skal ta tog ned dit den står også kjøre 3kvarter/ time for og få den hjem.

 

takk for svar de som gidder og svare :D

 

Syke forsikringen da!? Er det med full kasko å uten egen andel da? :P

 

Bmw 525 manuell betalte jeg 52-5500 i året (den jeg hadde i våres), bruker selv gjensidige å har vel 40% nå + full kunde hos de :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18k hørtes mye ut for en gammel Merce.

 

Som nevnt er det bare å ringe rundt. Går an på nett også, men ikke alle selskap har som alternativ å legge inn biler eldre enn 1995. En kjapp tlf med reg.nr/alle opplysninger om bilen skal gi svar:)

 

Betalte selv litt over 5k når jeg begynte på min Audi 80, mot slutten betalte jeg litt over 3k med 50% bonus hvis jeg husker riktig. Fylte nettopp år også, så jeg fikk igjen ungdomstillegget siden jeg har kjørt skadefritt fra jeg fikk lappen:D

 

Lønner seg å samle forsikringer hos ett selskap, da får du rabatt;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg skulle fåt registreringsnummeret før jeg kjøpte den :)

noen som vet hvor mye årsavgifen kommer på? siden den ble avskiltet i fjor og den ikke har blitt betalt?

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skulle ha 5000,- for den+ at jeg må betale årsavgift for 2010 og 2011, forgassermembran og hjullager, så tror ikke det blir den. blir jo fort 9-10K for den da, og det er penger jeg ikke gidder og legge ut for en vinterbil+ jeg har ikke de pengene :(

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår