kjeti-j2 Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 Har hatt min transporter t4 1996 mod. på eu, og fikk mangel på dårlig/ingen hjelpekraft på bremser... Fikk også mangel på noe bremserør, og bremseklosser som var gåent. Så jeg byttet det, og prøvde å lufte bremsene. Jeg får på en måte ut all luft i systemet, men pedalen går fortsatt veldig langt inn, og jeg har dårlige bremser. Spørsmålet er da hva som er mest sansynlig at er defekt.. noen mener Bremsekraftforsterkeren, noen bremsepumpa, og noen mener at det er vakumpumpa. en annen nevnte også en lasteventil.. ?? Er det noen som kan tenke seg hva som er mest sansynlig. Eller noen måter jeg kan eliminere meg frem til en av tinga på?? Håper på godt svar. Mvh. Kjetil Johansen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Om bremsepedalen går langt inn og du har dårlige bremser så skyldes dette mest sannsynlig at du fortsatt har luft i systemet. Dersom du pumpebremser og pedalen blir høyere så er det et sikkert tegn på luft i systemet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg