Gå til innhold

kjeti-j2

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kjeti-j2

  • Bursdag 05/07/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat 3B
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Elektrikker
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 T
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Moss

kjeti-j2's Achievements

  1. Har hatt min transporter t4 1996 mod. på eu, og fikk mangel på dårlig/ingen hjelpekraft på bremser... Fikk også mangel på noe bremserør, og bremseklosser som var gåent. Så jeg byttet det, og prøvde å lufte bremsene. Jeg får på en måte ut all luft i systemet, men pedalen går fortsatt veldig langt inn, og jeg har dårlige bremser. Spørsmålet er da hva som er mest sansynlig at er defekt.. noen mener Bremsekraftforsterkeren, noen bremsepumpa, og noen mener at det er vakumpumpa. en annen nevnte også en lasteventil.. ?? Er det noen som kan tenke seg hva som er mest sansynlig. Eller noen måter jeg kan eliminere meg frem til en av tinga på?? Håper på godt svar. Mvh. Kjetil Johansen.
  2. Jeg har ringt rundt til diverse VW forhandlere, og delesentre, og verksteder. Men ingen kan gi meg svar på om enkelte tannstag går over ens... Jeg ringte en vw forhandler, som sa at min bil skulle ha en tannstag med delenr. ZF 8D1 422052BX. Jeg har nå prøvd å finne svar på om alle ZF tannstag passer over ens, eller om enkelte ZF tannstag passer over ens... Jeg har funnet noen ZF tannstag som har en del like tall som mitt delenr. Har noen anelse over hva disse tallene betyr, og om jeg kan bruke noen av de? Jeg har en Passat stv., 3b, 98 mod. 1,8T. Mitt delenr. skal vist være: ZF 8D1 422052BX. Jeg har sporet opp noen tannstag på nett, men ikke funnet mitt delenr. De jeg har funnet er; ZF 8D1 422052 MX ZF 8D1 422052 CX ZF 8D1 422065 J ZF 8D1 422066 F ZF 8D1 422065 F ZF 8D1 422071 M ZF 8D1 422074 A ZF 8D1 422071 C De som ligner mest på mitt er da de 2 første... Håper en eller annen kan svare på dette, Når VW Norge ikke kan...
  3. Senkefjør til Vectra A har jeg faktisk liggene... Merklig nok... Men du er usikker på om de bruker orginale eller senkefjører fra vectra? Ingen big deal å justere torsjonsfjøren med andre ord. Nå er det vel ikke korte dempere jeg har fått....
  4. Hey. Har kjøpt meg en Transporter T4, 96 mod. Den har utslitte dempere. Så jeg skal bytte disse. Har ikke gjort det på en slik bil. men etter å ha lest litt, så virker ikke det som helt umulig! Men jeg hadde håpet å få den litt mere ned. Men det er jo feil å håpe når man slenger inn nye dempere. Vet ikke om det sitter senkefjører bak nå. Eller om den bare har synki en del pga. defekte dempere. Men hvordan er det med "Boschsenking" på denne bilen? Den skal ikke bli brukt med mye vekt baki... Men blir det helt feil på denne type bil... Dette vil bare bli en B-bil som jeg bruker innimellom når ikke passer seg å bruke den vanlig bilen.. Ser at folk som har satt inn 40mm senkefjør ikke har fått den så veldig mye mere ned... Og hvordan justerer man torsjonsfjøren for å få den ned i front? Er det en enkel sak?
  5. Hei. Har slitte lykter på min passat 3b, 98 mod. Disse er orginale linselykter med xenon. Så kan jo ikke bytte ut med noe uorginalt... Kjøpte et faceliftsett fra NBS til min forrige passat. Og lurte nå på å skjære av glasset og bytte over. Men det er ikke helt den samme brytninga i glasset. Vet noen om noen som selger slike lykter for den innmaten som sitter i orginalt? Utenom Nordli VW forhandler! Eller vet noen om det går ann å sende de til pollering av glasset? Fungerer dette? Mvh. Kjetil Johansen
  6. ja, det er samme type element som jeg har vurdert. RF. Punch stage 3. Den krever ikke mere kasse volum enn ca. 10 liter Men jeg er ikke interesert i en løs kasse.
  7. Jeg har alltid hatt gode anlegg i bilene mine. I min forrige Passat 98 mod. stv. var det et rocford fosgate anlegg, med en basskasse med 1x10" i bagasjerommet. Men den ble i veien og til tider ( når jeg trengte plassen) irriterende. Den var enkel å ta ut. Men ikke over alt det passer seg å sette igjen en basskasse fordi man trenger plassen der og da. Nå har jeg kjøpt meg ny 98. mod stv. Her vil jeg nå ikke ha basskasse som stjeler plassen. Jeg har lekt og grublet litt over hvordan jeg kan bygge inn kasse og forsterker, som ikke tar mye av plassen, og som fortsatt låter bra. Jeg har vært innom å plassere den i hjulbrønnen. Men da vil det bli dumt når teppet baki ligger over elementet. Kan skjære hull i teppet og brukke gill med tettere hull... Men føler det litt ugunstig. Vært innom å bygge de inn på sidene og lagge rette "kasser" ved hjulbrønnene. Men da blir det tungvindt å komme til lykene for service. uten å fjerne kassa, eller skru ut elementet.. Den siste tanken jeg har lekt med nå, som jeg håper vil kunne gjenomføres er å bygge inn elementene i bakluka. Aberet her vil være den tunge vekten fra elemtet/elementene. Nå kaster jeg ballen løs her, og håper noen vil være med å diskutere og kanskje vise til diverse linker over lignende prosjekter... Noen som tror demprene på bakluka vil klare de ekstra kiloene? Kan man bytte de ut med sterkere? Hvordan vil det hele fungere i praksis? Dette vil bli et sommerprosjekt i tiden fremover... Basselementene jeg har sett litt på er RF. Punsh stage 3, 10" Slim bass http://www.autohifi.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d36&plid=36 Men den veier så mye som 6,1 kilo. jeg hadde tenkt meg to. Men tror dette vil bli ganske mye for bakluka...
  8. En del jobb med andre ord. Så lite å satse på den operasjonen...
  9. Noen som har erfaring, eller vet hva man må gjøre for å bygge om AC til automatisk clima på Passat 3B 1998 mod.? Vet at rør og tank er likt på begge systemene. Men hvor mye omgjøring er det ellers? Det er vel en uteføler, og inneføler som må ettermonteres i allefall, i tillegg til kontrollpanelet. Men er elektrisk, og alt klart for styreenheten m.m.? Lurte på, om det ikke er mye jobb å bytte fra AC til automatisk clima control fra en bil til en annen....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår