Kvasi Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 (endret) Har bytta hjullager fremme på en Volvo S40 nettop og måtte mose ABS-sensoren for å få den ut. Bestilte sensor fra en høgger men måtte flytte litt på bilen før jeg fikk den, med den ødelagte sensoren tilkoblet men ikke i hullet sitt. Fikk lys i ABS-lampa så klart, bytta sensor og det lyste fremdeles. Stakk innom Volvo for å få fjerna feilkoden, trodde jeg, men de fikk opp feil på sensoren sier de. Har målt begge fremme og de er så like at jeg nekter å tro at det er feil på den ene. 1676 og 1680 ohm for å være nøyaktig. Noen med kunnskap som har tips å by på? Endret September 12, 2011 av Kvasi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 Har du trykket sensoren langt nok inn slik at den klarer å lese tannkransen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Hjullageret er presset inn feil vei eller ble skadet når det ble presset inn. den ene siden av hjullageret har en magnetstripe presset inn som ABS sensoren leser av når hjulet går rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg