mercedesR320 Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 Hei på dere alle. Håper noen kan hjelpe meg her. Kjøpte en Mercedes R320 hos Bertel & sten Asker å Bærum i april i år. Bilen skulle da ikke ha noen mangler å alt av utstyr skulle virke. Navigasjonen virket ikke når jeg dro fra BOS noe dem påsto var pga feil nav cd plate. Dem skulle sende ny med det samme. Ikke sett noe til den enda. Da jeg prøvde DVD fungerte heller ikke denne. Ble mistenksom da jeg også fikk noen alarmer å kjørte bilen til Mercedes Mosjøen. Dem gikk gjennom bilen med følgende feil: Navigasjon / DVD. Driv verk defekt. Kontaktfeil tempratur justering ( Ny konsol må inn ) Fukt i parklys. Føler for airbag passasjersete defekt. sigarett tenner defekt. Dette mener jeg BOS skal dekke da jeg kjøpte denne bilen uten noen mangler. Får ikke svar fra dem verken på telefon eller mail og har aller mest lyst til å oppheve hele kjøpet. Kan jeg det, å hvem kan jeg kontakte slik at jeg oppnår kontakt med BOS? Håper på mange hjelpsomme svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 Nei, det kan du nok ikke. De har rett til å utbedre disse feilene. Ved kjøp fra forhandler har du uansett 5 års reklamasjonsrett på nyere bruktbiler (fra kontrakt er signert) og 2 år på eldre bruktbiler. Samtidig var jo disse feilene der da du kjøpte den. Dette er jo et seriøst firma, så sjekk på nettsiden deres så finner du sikkert ut hvem som er daglig leder e.l. Tipper du får raskt svar når du kontakter vedkommende. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 At du ikke får svar på tlf tror jeg rett og slett ikke på. Disse manglene er uansett bare bagateller og ville ikke under noen omstendighet være grunn til heving. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavE Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Dette skal sjølvsagt utbetrast, det er jo ikkje noko å lure på. Oppheving av kjøpet blir nok litt voldsomt, som sagt her. Eg ville høyrd med Mercedes Mosjøen om dei kunne kontakte BOS Bærum og ordna saka for dei, er BOS nokonlunde seriøse, bør dei akseptere at Mercedes Mosjøen utbetrar feila og fakturerar dei, ettersom det vil vere uforholdsmessig stor ulempe for deg å køyre halve landet på langs for å få fiksa slike "småfeil". Vi kjøpte brukt Mazda hos merkeforhandlar i Haugesund, og bur i Bergen. Her måtte bremsene skiftast innanfor garantitida, vi fekk då beskjed om at dersom det var tungvindt for oss å kome ned til dei for reparasjon, kunne vi bruke vår eigen verkstad (som ikkje eingong var merkeverkstad), og be dei sende rekninga til Haugesund. Og Mosjøen - Bærum er då ein større ulempe enn Bergen - Haugesund :) . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.