Gå til innhold

Nissan maxima som første bil, styling.


Kjoort

Anbefalte innlegg

Heihei:) Jeg er snart i mål med lappen og regner med å overta/kjøpe/jobbe for min fars Nissan MaximaQX 2liter 1997modell. Sølv metallic.

 

Har da noen spørsmål siden jeg er helt nybegynner på bil.

 

Hvor store felger kan jeg sette på? og hvor mye kan jeg senke den før det ikke går å kjøre opp gardsveier og slikt? er vel 16" på den standard.

Hvor mye må jeg gi for nye felger og dekk? noen merker jeg må styre unna?

Hvor mye må jeg gi for senkesett?

 

Prøver å skaffe svart Skinninteriør, så si ifra om noen har ett billig ett. ellers blir det setetrekk.

 

Ellers vurderer jeg å tulle litt med sånn 3M carbon vinyl til div detaljer, trekke om stoffpanelene i dørene osv.

 

Hadde også vært kult å få tak i de hvite speedometerskivene fra primera sport osv..

 

Vil også ha ny grill.. http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/24/bil/demnr/9100774_1.jpg&width=&height= eller noe sånt http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUV5r_UgEdUmJBzUpGcP_92iEDAyyhCqLCvEKVbVtvwjrTD7SU

 

Noen som har gjort lignende ting og har noen linker til ting, så post dem gjerne:) Trenger tips til ting jeg kan gjøre. Link gjerne til bilder og tråder til inspirasjon:)

 

er også veldig fristenede å lakkere den svart, men det blir nok for dyrt på en gammel bil:P får prøve å smiske litt med noen som har sted og utstyr til lakkering..

 

Skal fjerne vindusviskerne til framlyktene da de er mildt sagt stygge.

 

vurderer å fjerne de bokstavene bak, for mer clean look .

 

Vurderer også en slik maximaspoiler som jeg har sett maxmekker her på forumet har om jeg får tak i en som er billig nok.

Endret av Kjoort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

grounddynamics.com og stillen.com har masse billige deler til maxima.

du bør styre unna billigdekk da dekkene er til syvende og sist det som får bilen til å stoppe. du bør heller legge litt penger i dekkene. hvis du finner rette felgene så kan du nok presse opp i 19" felger på bilen men anbefaler 17-18 " siden du skal kjøre på gårdsveier og slikt. blir lett bulker i store felger.

[ ] 00' Opel Astra 1,6 L

[x] 85' Volvo 240 stv 2.3L solgt

[x] 91' Nissan Maxima 3.0L v6 (HJ30)

[x] 91' Mitsubishi Lancer 1.5L -hogging

[x] 96' Opel Vectra B 1.7L td -vrak/hogging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Grill, lykter osv osv - eBay er din venn! ... men CarID har også mye bra - HUSK Å FORESPØRRE PRIS PÅ FRAKT FØR DU BESTILLER!!! Den estimerte fraktkostnaden som kommer ved Web-bestilling er ikke alltid helt korrekt!

Vedr. dekk/felg - Jeg har 18" (225/40-18 mener jeg) på min A32 nå... Vurderte å gå opp til 19", men tipper jeg dropper det grunnet kjørecomfort... Blir fort sporete og jævelig med breiere dekk!

Har Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 på sommerlefsene - FANTASTISKE dekk både på tørr asfalt og mtp. vannplaning (bor jo i Bergen, så dekk med god vannfortrengingsevne er alfa og omega for meg...).

 

Spoileren min kjøpte jeg på CarID - denne kan du lime på med rutelim.

Aluringer til speedometer går an å få kjøpt - husker ikke hvor jeg skaffa mine... :s Men det var en dansk nettside tror jeg...

Endret av MissLilleUlv

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår