Gå til innhold
Bilforumet.no
evopower

E350 7.3 Powerstroke

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

På vår econoline er det diff- brems, men den spinner jo bare på et hjul alikevel ;), men et lite triks er å holde litt på bremsen mens man gir gass så blir det ganske bra sperre :P på automaten skal det fylles på vanlig atf olje som man også bruker på servoen. er usikker på olja på diffen:/

motoren bruker man bare sån vanlig olje man får kjøpt på felleskjøpet el no;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Du no har kjøpt deg en US Ford med 7,3 liters diesel-motor er det viktig

at Du skaffer deg litt peiling på hva som skal gjøres på de forskjellige servicenivå.

Faktum er at de fleste verksted som får inn bilen din på smøregrava ikke har særlig

peiling på noe annet enn basic vedlikehold som er likt for «riskokere» av alle slag.

Står det skrevet «POWERSTROKE» bakpå hekken på kjerra di så er du eier av en "juvel"

som fortjener litt ekstra innsikt i hva som skal foregå.

Det meste blir behørig dosert inne på «You Tube» som feks. oljeskift:

Eksperten som snakker er selvfølgelig "Janki" og bruker: Gallons, quarters, pints & inch i språket sitt.

 

En Ford E350 Powerstroke fra 1998 skal iflg. instruksjonsboka ha motorolje med API-code minst CG-4/SH.

Den kan du bruke TEXACO sin mineralolje på som blir billigst å kjøpe på 20 liters kanne.

Den heter TEXACO URSA Super TD 15W-40. Nå er API-coden på den olja hevet opp til API:CI-4/SL.

Når det gjelder oljefilter og andre servicedeler er selvfølgelig «Ford/MotorCraft» sine

orginalprodukter best å bruke.

Men du kan også bruke filter fra feks. WIX, FRAM og FleetGuard som vil fungere utmerket:

http://www.lekang.com/produkter/oljefilter.asp

Oljeskift på en Ford 7,3L vil nok kreve 14 liter motor-olje (15 quarts).

 

For deg som er ukjent med Amerikanske måle-enheter kan du kikke innom her:

http://www.infoplease.com/ipa/A0001661.html

Der står det bl.a. at: 1 US Gallon = 3,785 ltr. 1 US Quart = 0,946 ltr. 1 Mile = 1,609 km

Endret av Dalamann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.