Gå til innhold

Vurderer Volvo 940 turbo

Ranger emnet


AliStar

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å kjøpe en volvo 940 turbo så har jeg litt spørsmål ang disse bilene:

 

- Hva burde jeg vere Oops på?

- Hvor langt kan de gå med turbo

- Hvilken skal jeg gå etter for å få ca 200 hk med chip

- Er det muligheter for dump eller må jeg ha resirk?

- Er det biler som der ryker deler ofte?

- Tåler de julig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige biler, har selv en artig 940 turbo. det er aldri noen fasit på hvor langt en bil vil gå, men i jobb sammenheng som bilmekaniker har jeg vært bort i en 940 LT som hadde passert 900 tusen!. hvis enn steller pent med disse bilene og har regelmessig service varer de så og si evig ^^,. hvis det er effekt du er ute etter ville jeg satset på en 940 LT (lav - trykksturbo, eneste forskjell på disse modellene og en fullblods "turbo" modell er noe kraftigere fjær i wastegaten og interiøret). jeg har trimmet min 940 Classic (Lav - trykksturbo) opp til 250hk uten noe problem :P

 

Dump: det er gode muligheter for dumpventil der ^^, men du har nok ikke noe særlig behov for en dump ved mindre du skal kjøre med mye ladetrykk. hvis du vil ha selve "dumplyden" kan du kjøpe filter sats fra BSR (konfilter).

 

Deler som ryker: tja, det er jo litt ymse med hva som ryker. Innsugspakkningene på turbo bilene er vel ikke akkurat det beste jeg har vært borti. har ikke noe intrykk av at det er så mye problemer med en "PENT" kjørt 940.

 

Tåler de juling?: Ja i aller høyeste grad, etter noen små inngrep så er de reine tanksen! ^^, men burning på tørr asfalt med en original 940 er ikke å anbefale :P (bye bye, differensial XD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med 250 hester så mener du ca 200+ på en god dag? regner med du kjører orginale dyser og 13c turbo?

 

Alistar*

Kjøpte meg en helt grei 96 mod 940 med fk og satte i chip, 3" eksos fra turbo pluss alu cooler og skrudde trykket til 1,1 ca. dette fungerte greit som vinterbil mn er ikke akkurat noe spess morsomt på sommers tid. Men jæveli holdbart og grei bil å skru på så hvis du har lyst på en slik bil så kjøp ivei! finnes værre biler der ute for å si d sånn.

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med 250 hester så mener du ca 200+ på en god dag? regner med du kjører orginale dyser og 13c turbo?

 

Alistar*

Kjøpte meg en helt grei 96 mod 940 med fk og satte i chip, 3" eksos fra turbo pluss alu cooler og skrudde trykket til 1,1 ca. dette fungerte greit som vinterbil mn er ikke akkurat noe spess morsomt på sommers tid. Men jæveli holdbart og grei bil å skru på så hvis du har lyst på en slik bil så kjøp ivei! finnes værre biler der ute for å si d sånn.

 

Har gjort noen små endringer da :P : Kjører med 19T turbo m/grenrør, T5 dyser (315cc), Alu intercooler og oljekjøler, 3LMM, BSR stage 2 chip, KGturbo2 kam og JT 3" fullsats eksosanlegg sport kat (100 cell) . Skal vel være et sted mellom 220 - 240 hk ved 5300 omdr. med 1,2 bar ladetrykk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Støtter meg til kommentarer ovenfor, jeg har en 940FT kjempe fornøyd med den kommer aldri til å selge den!

Men 230FK nevner ovenfor her at eneste forskjellen på FK og FT er en fjær på wastegaten og litt i interiør er vel ikke helt riktig.

Det er forskjeller på FT og FK ,større turbo enn FK, annen wastegate, annen chip både til tenning og hjerne , orginalt senket, underspyling av stempler, turbotrykksmåler i instrumentene. Jeg sier ikke det er store forskjeller , men det er forskjeller. (Sikkert mer enn jeg har nevnt også)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo er lik bortsett fra wastegate. Annet program i ECU er det nok. Min så slettes ikke senket ut (1994 944 Turbo m Ft motor). Motorinnmaten er lik på FT og FK (det pås. Men det er korrekt at det er turbotrykksmåler. Noe annet har ikke jeg funnet..

 

Her kan en lese seg blå på forskjellen på motorene...

http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/104375-forskjellen-pa-fk-og-ft.html

 

her også

http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/900-serien/102995-forskjell-pa-ft-og-fk.html

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår