Gå til innhold

230FK

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 230FK

  • Bursdag 09/17/1993

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    -Gitarist -Skru bil
  • Modell (eks S4)
    940 LT 1997"
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Lærling lettekjøretøy
  • Motor (eks 1.6)
    230FK
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    2,5" Simons cat-back, BSR stage 2 chip, justerbar wastegate (lader 1,15 BAR),Diffbrems fra SAM, Sachs clutch lamell + trykkplate 480NM, Bilstein sprint (35mm + lesjøforsj fjærer).
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Vestfold

230FK's Achievements

  1. Hei, har akkurat begynnt på et lite prosjekt på min 940 turbo og er på jakt etter deler. jeg trenger en 850 frontfanger (helst "R"), 960 bakfanger, B234 topp (16V). Lurer også på noen små ting: Hva som må gjøres ved montering av turbo på B234 toppen, noen som har erfaring med dette? (Porting/Fresing)
  2. Har selv en 940 turbo og kjører med BSR stage 2 chip, og er godt fornøyd med den. Har justert opp ladetrykket til 1,15 BAR etter chippingen med alle standar deler. Men hvis du skal grundigere til verks med trimming ville jeg kjøpt Bosch gullboks (tenning + bensin chip) skal selv kjøpe dette til min 940 :)
  3. En original 2,3L lavtrykks turbo har 135hk og en vanlig turbo har vel rundt 150 hk ;)
  4. Har gjort noen små endringer da :P : Kjører med 19T turbo m/grenrør, T5 dyser (315cc), Alu intercooler og oljekjøler, 3LMM, BSR stage 2 chip, KGturbo2 kam og JT 3" fullsats eksosanlegg sport kat (100 cell) . Skal vel være et sted mellom 220 - 240 hk ved 5300 omdr. med 1,2 bar ladetrykk ;)
  5. hei har akkurat trimmet min 940 turbo, men nå butter det litt i planene mine med å oppnå 300hk i god bilen. så nå er spørsmålet: Vil en garret T3 turbo passe i motorrommet mitt uten at jeg må ha et nytt grenrør som gjør at turboen ligger tett oppe mot panseret?
  6. Nydelige biler, har selv en artig 940 turbo. det er aldri noen fasit på hvor langt en bil vil gå, men i jobb sammenheng som bilmekaniker har jeg vært bort i en 940 LT som hadde passert 900 tusen!. hvis enn steller pent med disse bilene og har regelmessig service varer de så og si evig ^^,. hvis det er effekt du er ute etter ville jeg satset på en 940 LT (lav - trykksturbo, eneste forskjell på disse modellene og en fullblods "turbo" modell er noe kraftigere fjær i wastegaten og interiøret). jeg har trimmet min 940 Classic (Lav - trykksturbo) opp til 250hk uten noe problem :P Dump: det er gode muligheter for dumpventil der ^^, men du har nok ikke noe særlig behov for en dump ved mindre du skal kjøre med mye ladetrykk. hvis du vil ha selve "dumplyden" kan du kjøpe filter sats fra BSR (konfilter). Deler som ryker: tja, det er jo litt ymse med hva som ryker. Innsugspakkningene på turbo bilene er vel ikke akkurat det beste jeg har vært borti. har ikke noe intrykk av at det er så mye problemer med en "PENT" kjørt 940. Tåler de juling?: Ja i aller høyeste grad, etter noen små inngrep så er de reine tanksen! ^^, men burning på tørr asfalt med en original 940 er ikke å anbefale :P (bye bye, differensial XD)
  7. Hei, nå lider jeg valgets kval BSR stage 2 eller Gullboks? :S. BSR har jo et godt rykte, men flere sier at effekten av chippen er så som så. Bilen blir daff på mellomregisteret (selv med ny kam), men det skjer plutselig noe rundt 4 - 6000 omdr XD. Fikk nylig høre noen gode ord om Bosch gullboks "chipping", det ligger kitt ute på http://www.turbotrimming.no/index.php?cid=26. men da er jo selvfølgelig spørsmålet, er det noen som kjører med "gullboks" eller hørt noe nærmere om det? så kommer spørsmål nr.2: Går det ann å bruke 3"LMM fra volvo 960 (3,0L) på en 230FK (2.4 LH), for å bygge om til 3" innsug sammen med tenning og bensinchip uten å måtte øke dyse størrelsen så altfor mye? :P og evnt. hvor mange CC må jeg i så fall ha? :P
  8. En "Rondel" felg vil passe en 2/7/9 serie så lenge innpresset er mellom ET13 - ET27 (mulig du må tilpasse dekkbredde med hjulbrønnens bredde så hjulet ikke går i skjermen) .
  9. 230FK

    Felgproblem

    er det no sak da ^^,
  10. 230FK

    Felgproblem

    Hvis felgen har feil inpress får du jo det problemet der, hva er felginpresset?
  11. da var jobben ferdig, brukte syregrunning på bar metall og la på epoxysparkel over. etterfulgt av 2 lag med primer som ble våtslipt og så kom lakk + klarlakk. blei slettes ikke verst, takk for hjelpen folkens :D
  12. skal bruke negerkuse og har kjøpt 2000 (kornet) våtslipepapir, tusen takk for bekreftelsen! :D
  13. Skal til å fjerne litt overflaterust ved hjulbuene og lurer på om det jeg har kjøpt inn og tenkt til å gjøre er feil eller riktig? :P innkjøpt: 2komponent epoxygrunning (Würth) 2000 våtslipepapir Metalsparkel Sprayprimer. Plan: Jeg har tenkt til å fjerne noe av lakken langs buene (er en del overflaterust så tar hele kanten med en gang), og slipe det ned til metallet. Så kommer epoxygrunninga på og herder seg ferdig, etter den er ferdig herdet og pusset ned kommer metalsparkelen som også skal herdes. pusses ned og så primeren. den har jeg tenkt å våtslipe ned til overflata blir gjevn og fin før jeg begyner med lakkinga, høres dette logisk ut eller er jeg helt ute å sykler? På forhånd takk for svar :D
  14. Her er koblingsjemaet fra tolerancedata i hvertfall ;) (Bildet vises ikke direkte, men trykk på "X" som ligger der. måtte bruke tinypic til å legge til bilde)
  15. hehe bare hyggelig, hvis du vil ha lettere tilgang til info om bilens spec kan du jo sjekke http://www.volvoforum.no (gå inn på en meny som heter volvo info). der finner du mye nyttig :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår