Gå til innhold

Min 89mod Golf mk2 Gti 16v Edition One

Ranger emnet


AmoeN

Anbefalte innlegg

Info:

 

-1989 VW Golf Mk2 Gti 16v Edition One.

-PL motor.

-Effekt anlegg.

-GA coilovers(senker 85/85mm) Er GANSKE så stivt på det laveste som den er nå, føles som en gokart etter og ha kjørt ''mammabil''.

-Jamex ratt.

-servo.

-Originalt tonet ruter?

-Panser BH

 

 

Jeg skal inn i militæret nå i september, og da blir den vinterparkert. Skal prøve mitt beste og få spart mest mulig til bilen iløpet av året.

 

Planer etter militæret:

 

-9x16hjul(har ikke bestemt meg hvilke ennå)

-Trimming: Sportsfilter med vameskjold løsning, grenrør, fjerne cat(muligens nytt anlegg)

-Ny fanger forran da den er bulket og skjev i alle retninger.

-Tårnstag forran og muligens bak spørs på hvilken løsning jeg bruker ang stereo.

-Skifte div foringer rundtom.

-Bytte gulvmatte ifra blå til svart.

-Fikse olje,bensin, vann og servooljelekasje(!!!).

-Muligens rallye front(?!?).

-Skaffe nytt førersete eller få sendt setene på fiksing.

 

Så blir det vel bygging av stereo også, kanskje jeg bytter dørsider siden jeg skal støpe ''kasser'' til frontsett(ene) og et kraftanlegg baki. Blir vel en egen tråd om det også.

 

Da den sikkert blir stående vintern 2012/13 også, siden jeg kommer tilbake på september og ikke orker forsikring til minusgradene og snøen kommer, så tipper jeg at det blir oppussing og hellakering(har lyst på blåfarge) siden det er noe røst rundt baklykter,hjulbuer og det klassiske samt småbulker. Har også lyst til å Overhale motor da denne har gått 271k og føles sliten.

 

 

 

KOM MED INNSPILL :D

 

 

228826_10150337326681539_696886538_9966513_6095844_n.jpg

283969_10150337328296539_696886538_9966536_271044_n.jpg

IMG_1010.jpg

IMG_1009.jpg

IMG_1005.jpg

IMG_1004.jpg

IMG_1002.jpg

IMG_0994.jpg

IMG_1025.jpg

IMG_1027.jpg

 

 

 

 

Senket litt mere bak(helt til bunns hehe) idag, men fortsatt er det litt stuk og som dere også sikkert legger merke til er at sjermbuer mangler forran, jeg kutta litt i sjermene pga subbing, men de blir montert snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli bra denne her, savner min 16v noe sykt av og til, kjekke biler som går helt greit. Er liksom ikke helt det samme som den 1.8 90hk jeg har nå ;) Lykke til med prosjektet, skal følge med her.

 

Takk for det :)

 

var pen denne :) men jeg bare lurer på en ting, liker du og ligge i baksetet når du kjører? xD

 

Det har seg slik at førersetet er klikkt, det faller ned i rett stilling når jeg setter meg i den og spretter opp når jeg reiser meg, får vel ta ut setet og myse litt på hva det kan være. Så i det jeg tok bildet så er setet mye mere tilbakelent enn slik som det er nå ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Skjer det noe her? :)

Fin bil!

Jeg har samme setene, med akkurat samme slitasje på førersetet..

Hvordan er det å kjøre med så mye senk? Tenker på humper o.l :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Laaaaaav bil:)

Tror du skal slite med 9x16" hjul på denne, må hvertfall herje kraftig i hjulhusa...

Brock B1 er hjul som jeg synes passer bra på Golf 2, 9x16-et20 forran 15 bak:) justere senk litt å kjøre stivt så sitter det som skutt i hjulbuene;) 205 bredde på dekkene, (litt dekkstrekk hjelper med å få dekka innfor hjulbuen;))

Interiøret ser ut som det har blitt opprukt etter 23 år og nesten 300000km på veien... er mulig å skaffe bra skinninteriør til disse, men det blir veldig varmt i sola. orginalt GTI interiør er nok både billigere og greiere i solsteika, men ikke like pent. (I min mening)

 

Det å bytte orginalrattet i slikt som her har jeg aldri forstått meninga med, jeg kjøpte min med 280mm ratt, hadde ikke sjangs i helv. å holde igen rattet når 190hk røska i det... Synes også orginalt er penere og mer stilrent.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår