Gå til innhold

Subwoofer under gulvet i bagasjerommet på Skoda Octavia stasjonsvogn?

Ranger emnet


MediaSUV

Anbefalte innlegg

Patenten baki Skodaen er litt snål for meg (kanskje det er vanlig på stasjonsvogner nå? Har aldri sett på en stasjonsvogn i mitt liv...Audi stasjonsvogner er visst ungdomsbiler nå, da jeg var 18 ville ingen av gutta latt seg bli sett døde i en stasjonsvogn!!!), med et øvre gulv som er i flukt med resten av bagasjerommet, 10 cm mellomrom og så et nedre gulv over reservehjulet. Så jeg lurer på om ikke det er mulig å spare plass baki ved å skjære til en MDF-plate i passe størrelse, kle den med stoff og sette subwooferne i den. Er det noe som noen her har prøvd på denne eller lignende bilr, eller har noen andre seriøse innspill på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det i min bmw 520 touring, og det funker knallbra, men du må selvsagt ha det åpent opp da, så du kan ikke legg det øverste gulvet over. Her har jeg skjært ut et hull tilsvarende ytterdiameteren på elementet, også skal jeg finne en type solid gitter å felle ned i dette hullet slik at det flukter med gulvet, for så å kle det med tynt høyttalerstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, da er jeg visst ikke alene om det! Men det er jo ikke sikkert at det ikke funker med overgulvet på. Bass sprer seg ikke som diskant og mellomtone. Tenk på alle som har suben i bagasjerommet på en sedan, det er ikke noe mindre sperring for lyden der enn under et gulv som ikke strekker seg helt bak, vel? :) Jeg hadde suben i en basskasse i bagasjerommet på en kabriolet før, og det fungerte helt greit, måtte bare skru opp litte grann ekstra. Uansett, jeg tror jeg skal prøve. I verste fall koster det meg jo bare en bortkastet MDF-plate og et par timers kapping hvis det ikke funker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår