Gå til innhold

Celica T20 GT4 Drivsystem

Ranger emnet


Lilos

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål før jeg faktisk kaster meg over dette.

 

Hvordan er effekten av chip på disse?

 

Er det mulig å få til å lage en slags manuell instilling, så jeg kan klare å få den til bakhjul om sommeren og 4x4 på vinteren. tenker på, bensin forbruk og generell effekt?

 

Hvordan trekker systemet, er det 40 foran og 60 bak? eller er det sånn at 4x4 slår inn når den får spinn/skrens?

 

Er det noe jeg burde se etter på disse, eventuelle feil ?

 

Setter pris på svar :-)

Endret av Lilos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen inn/utkobling på diffen mellom foran/bak på disse? M.a.o. er det vel konstant 4x4 med mindre man skal modde kraftig.

 

ST185'en jeg hadde dro mer bak enn foran, tror det var 60/40 eller noe slikt ja. Har vel 50/50 på Imprezaen nå, og må si Toyotaen var litt morsommere og en del mer forutsigbar på vinteren, man trenger liksom mindre tilvenning/øvelse for å dra på litt på glatta når den oppfører seg mer som en RWD med ekstra "grep". Er ikke like moro når det slipper på alle fire samtidig (for det gjør det med Imprezaen!). Blir nok enda verre denne vinteren, når jeg har fått mer stereo baki...

 

Celicaene er ganske tørste av natur, tror ikke å skifte til RWD vil gjøre så mye med det problemet at det er verdt bryet. Vekta er der fortsatt, og det er jo bilens største "problem" i tillegg til mye hester.

 

For forbruk gjør høyrefoten langt større utslag enn noen mods jeg har hørt om, med mindre du sender hestene ut på sommerbeite. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei. Sikkert litt seint og komme med info. Men bedre seint en aldri? ;)

 

Drivverket på en Celica ST205 er 50/50. og Torsen, Torque sensing Limited Slip Differential. Det er en viskose differensial fremme.

 

Du kan ikke koble inn og ut systemet til og fra RWD. Ikke etter det eg vet i hvertfall.

 

Vet at med orginal motor/turbo så klarer disse motorene godt over 300HK. og turboen CT20b liker seg godt på 1.1/1.2 i ladetrykk.

 

Alt av info kan du finne på denne siden her: http://www.gtfours.co.uk/stuff/facts/205/facts.htm

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår