Lars Verde Skrevet August 21, 2011 Rapporter Share Skrevet August 21, 2011 Hei! Da har jeg bestemt meg for og kjøpe Volvo 242. Jeg skal bytte til b230ft motor og m45 girkasse. Kommer jeg til å få noen problemer med godkjenning så lenge jeg holder meg under 220 hester? Hva skal til for å godkjenne? takker for svar :D Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 21, 2011 Rapporter Share Skrevet August 21, 2011 Bare putte motor oppi og kjøre på BT. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet August 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2011 Ja det virker som om det er det det blir. tenkte å kjøpe fra sverige, men er det sant at det er en regel på at den må være ti år på veien i norge før du slipper avgifter på effekt økning? Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 (endret) Ja det virker som om det er det det blir. tenkte å kjøpe fra sverige, men er det sant at det er en regel på at den må være ti år på veien i norge før du slipper avgifter på effekt økning? Sjekk denne linken til toll etaten: http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=no Endre i ditt tilfelle fra CO2 til bensin beregning, og legg inn dataene ellers. Maa da vaere nok av disse bilene aa kjoepe i Norge?? Blir i alle fall enklere, og billigere ved effekt oekning. Endret September 8, 2011 av Deltaone Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet September 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2011 Har funnet en volvo 242, skal opp og kjøpes i morra, men hadde tenkt og bytte til FK motor, er det noe problem å få den regga? så lenge jeg har papirer fra volvo Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Med papirer fra Volvo burde dette være plankekjøring.... framgangsmåten er som følger.... Du kjøper bil og motoren du skal ha nedi... du sender en kriftlig søknad til din lokale trafikkstasjon om hva du har lyst til å gjøre, og hvordan du ser for deg å gjøre ombygingen, legger ved dokumentet fra Volvo og venter noen uker på svar... Når det kommer ( sannsynligvis positivt tilbake) bygger du om bilen, og bestiller time for visning. da må du ha med deg brevet du fikk om at du har fått godkjent å bygge om. kontrollanten ser over bilen, går inn og skriver litt, og voila du har en 242 med turbomotor... tror og du få godkjent med rekkefemmeren fra 850, men jeg er ikke sikker på hva som i praksis skal til for å langsmontere denne mot f.eks ei M45/47 girkasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet September 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Takk for svar! Nå har jeg kjøpt bilen, blir litt rust sveising, men veldig lite. Har sendt søknad og venter fortsatt på svar. Det er bare en ting til jeg lurte på, og det er om jeg trenger papirer på motoren jeg skal sette i? :) Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg