Butcher Skrevet August 21, 2011 Rapporter Share Skrevet August 21, 2011 Hei. Jeg har en opel omega b 1993 mod med automat gear. En dag jeg sku ut å kjøre startet den ikke. Og så ser jeg at det har begynt å lyse i lyset til startsperren. Jeg har prøvd å bytte batteri i nøkkelen, prøvd å holde inne knappen mot sensoren mens nøkkelen står i hakk en eller to og alt det derre. Men den starter altså ikke! Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Eller må jeg liksom kaste bilen fordi startsperren har slått inn? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 21, 2011 Rapporter Share Skrevet August 21, 2011 Hadde vel ikke kommet noen omega b i 93, første året var vel 94. Går ut i fra at du har omega b. Vet ikke om det er chip i nøkklene på denne men det er det hvertfall på min. Har du en nøkkel til du kan prøve med? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Butcher Skrevet August 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2011 Ja det er en 94 ja :p Ja det er chip i nøkkelen! Nei har bare en nøkkel å prøve med! Nå skal det sies at jeg har en nøkkel til dørene, og en til tenningen. Har sikkert vert byttet tenningslås før. Men det har jo fungert fint noen mnd etter jeg kjøpte den. Men så plutselig ville den ikke mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet September 10, 2011 Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 Det er en ledning som kan klippes på de tidligste utgavene av Omega B når startsperren trøbler seg. Husker ikke hvilken ledning det er, men hvis du er medlem i opel motorsportclubben ligger det en guide på dette der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Butcher Skrevet September 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 Ok ok. Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Elden Skrevet November 2, 2011 Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 Hei. jeg har akurat det samme problemet! Hvordan finn du fikset dette? Takknemlig for svar:) Siter 1995 Opel Omega 2,5td 1998 Opel Omega 2,5td Delebil 1963 Volvo PV 2167borring, steg 3topp dobel Weber. 180hk 1991 Volvo 945 Turbo med Chip t5 turbo, 3"JT 1985 Nissan Patrol 3,3td med 35" mud hjul, bodylift! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg