Gå til innhold

Kjøpt ny bil: Skoda Octavia RS

Ranger emnet


Bamsemoms

Anbefalte innlegg

BILDER!

 

Da har jeg enderlig fått ut finger`n og fått tatt noen bilder. Holdt på litt med bilen i går på dagen før nyttåret skulle drikkes inn.

 

Fikk modifisert litt mere på grillen, slik at den ble sånn jeg ville ha det, slik at jeg ikke må kappe i armen. Fikk også montert LED lys inne i bilen, på dørene og i bagasjerommet.

Det som gjenstår å få på er RS emblemet fra den orginale grillen. Noen som har noen tips/triks på å løsne den?

 

Kjøpte også orginale fabia RS spredere/grøftelys. Disse er i LED. Så dem skal også monteres i løpet av kort tid. Spoileren forann og difuseren bak blir montert mot sommeren.

 

SAM_1149.jpg

 

SAM_1148.jpg

 

SAM_1146.jpg

 

SAM_1145.jpg

 

SAM_1144.jpg

 

SAM_1142.jpg

 

SAM_1141.jpg

Panseret igjen etter modifisering.

 

SAM_1140.jpg

Panseret åpent etter modifisering.

 

SAM_1139.jpg

Slik fikset jeg det.

 

SAM_1135.jpg

Bytte til LED lys.

 

SAM_1136.jpg

Meget fornøyd.

 

SAM_1132.jpg

Før

 

SAM_1133.jpg

Etter

 

SAM_1129.jpg

Stor åpning til bagasjen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har kjøpt en slik: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-04-12-shift-knob-plate-in-RS-design-6M

 

Hvordan får jeg tatt av den gamle enklest mulig uten å ødelegge den?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilen! senk og felgs så blir det konge :) LED interiørlyset er helt rått :D

Den girknotten kan du bare bikke av med en plastpinne (evt skrujern om du er veeeeeeeeeeeeeeeeldig forsiktig) :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er tru til Nürburgring bestilt. Så da blir å teste RSen på Nordsløyfa og se hva den er god for :D Fram til da blir det å få oppgradert understellet og se om det er mulig å få litt mere krutt ut av motoren.

 

Nå om dagen prøver jeg å finne ut hvordan jeg skal få lagt inn fotobokser (POI) inn på Amundsen+ navigasjonen. Er dette samme spiller som RSN315?

Noen som vet hvor det finnes noen guider for å legge dette inn?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Bilstein b12 på min så er den klar for ringen til våren:-) klistremerket er alt på. Så har gitt meg selv frist innen 15000km en runde på ringen heller så forsvinner merket

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Bilstein b12 på min så er den klar for ringen til våren:-) klistremerket er alt på. Så har gitt meg selv frist innen 15000km en runde på ringen heller så forsvinner merket

 

Ingen merke på bilen før jeg har kjørt på Ringen ;)

B12 understeller er ikke noe dårlig alternativ. Driver å myser litt på hva jeg skal velge. Er litt fysen på KW variante 2.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har KW variant2 på min octavia "ikke rs edition" er kanon godt fornøyd med de:)

 

Hvordan er den å juster med tanke på hardhet? Fungerer det greit å kjøre med på vinteren?

 

 

 

I skrivende stund så står bilen på tectyl verksted og skal få en omgang med tectyl. Har også lagt i litt mer kroner i det slik at den også blir lyddempet. Skal vist hjelpe en del for hjulstøy etc. Når jeg får den igjen blir det å montere litt flere deler og ta noen nye og bedre bilder :D

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket opp dette med Skoda først? Mister all rustgaranti om de ikke har godkjent det som sprutes på..

 

Det har jeg ikke. Men vet at Skoda selv bruker dette verksted på sine biler. Men kan ta en telefon og høre med dem ;)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet bilen fra rustebeskytelses behandling. Støydempingen gjorde underverket og det eneste jeg hører når jeg ligger i 100 km/t er motoren og vifte som blåser luft. Noe støy fra biler som passerer med det er ikke mye. Så om man har svære hjul og er plaget av hjulstøy etc så kan jeg anbefale støydemping når man rustbeskytter bilen

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt KW variant 2 sett til bilen. Gleder meg til å fingrene i dette :D Blir ikke montert før til våren når det blir litt bedre temperatur. Skal bli gøy å finne noen bra oppsett på dette :D

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår