Gå til innhold

Kjøpt ny bil: Skoda Octavia RS

Ranger emnet


Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha fundert litt fram og tilbake falt valget nå på en helt ny Skoda Octavia RS diesel manuel i sedan/coupe. Valgt da fargen Race blue og bygde den opp etter eget ønske.

Utstyr jeg valgt:

 

- Hill hold

- Handsfree bluetooth

- Amundsen navigasjon med DAB

- Lydsystem med 12 høyttalere

- baksetevarmer

- utvendig follespeil m/dimming

- Mobile device interface

- Oppvarmede spylerdyser

- Parkeringssensor bak

 

Er det noe mer jeg burde ha tatt med av utstyr?

 

Sommerfelger kjøper jeg selv. Sett litt på ROTA G-FORCE i 18"

Fundere på å bestille KW variant 1 coliover kit.

Så har jeg sett på diversse fra superskoda.com, noen som erfaring fra den siden?

 

Om noen har tips og triks så tar jeg i mot det. Har selv hatt Skoda Octavia som firmabil i mange år, men aldri i RS. Gleder meg veldig til å få denne nå.

 

MVH

Marius

Endret av Bamsemoms

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med bil! :D blir knall den tenker jeg! KW senker ikke mest på Octy, bare så du er advart ;) Superskoda har jeg handlet endel fra, og går stort sett greit det, noe dyr frakt bare :) endel i england som er missfornøyd, men jeg har ingen dårlig opplevelse med de :) Når får du bilen?

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke interisert i å legge bilen på bakken, men ha ett bra understell. Har KW på den bilen jeg har i dag og er fornøyd.

Blir vel til å bestille ei pakke fra Superskoda i vinter sånn at jeg kan montere ting når våren kommer. Sett for meg ei leppe (DTM), og ei bakleppe + litt annet. Lager ei liste og slenger ut når jeg vet hva jeg vil ha.

 

Så blir det jo å tune bilen litt også ;) Hvor burde chipe bilen?

 

Bilen blir satt i produksjon i uke 40. Så da er den vel hos meg i uke 42 sånn ca.

 

Gleder meg veldig.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ny bil :) eg har KW variant 2 på min "octy ikke rs edition" syntes det fungerer supert, sitter som limt i svingene og visst du vil ha den ned på bakken er det bare noen små modds som må til :)

82 Toyota Corolla KE70 "langtids prosjekt"

96 Nissan Primera "G(anske) X(treme) edition"

02 Skoda Octavia "low n slow" RIP:(

92 Toyota Carina E SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chippa hos chipsenter, og har ingenting vondt å si om dem :) skjønner at du gleder deg! ;) octy 1 er myye mer senkevennlig enn octy 2. Kun FK og H&R ultralow som senker helt ned på de. Men de fleste får skjermen nesten ned til toppen av dekket :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ny bil :) eg har KW variant 2 på min "octy ikke rs edition" syntes det fungerer supert, sitter som limt i svingene og visst du vil ha den ned på bakken er det bare noen små modds som må til :)

 

Har du noen bilder av bilen? Hvordan er det å justere hardheten på demperne, blir bilen fin å kjøre på vanlig norsk vei når den er myk?

Bilen blir også brukt av min kone. Hun har noen litt andre "krav" som bl.a at den ikke må være for stiv til vanlig bruk

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chippa hos chipsenter, og har ingenting vondt å si om dem :) skjønner at du gleder deg! ;) octy 1 er myye mer senkevennlig enn octy 2. Kun FK og H&R ultralow som senker helt ned på de. Men de fleste får skjermen nesten ned til toppen av dekket :)

 

Kunne egentlig tenke meg en slik boks man kobler til OBD2 kontakten i bilen slik at man tar vare på det orginale oppsettet (mappet). Sånn i tilfelle man skulle ha bilen på service. Ser TS racing har noe slikt og en del andre. Er det samme som chipsenteret har?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig tenke meg en slik boks man kobler til OBD2 kontakten i bilen slik at man tar vare på det orginale oppsettet (mappet). Sånn i tilfelle man skulle ha bilen på service. Ser TS racing har noe slikt og en del andre. Er det samme som chipsenteret har?

 

Jeg prøvde og chipe bilen min i går med SuperChip fra england, det gikk ikke!

Det lå kopisperre på hjernen...det var på en 170hk Superb...må høre med TS Racing jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan se bilder av bilen i tråden min. fremme er det lett og justere, bare og åpne panseret og skru på toppen av demperen. bak må du av med demperen for og justere(iallefall på min bil). har ikke prøvd skikkelig på myk instilling då eg bare har noen cm fra bunnpanne til asfalt, så eg kjører på hard instilling og då er det ikke mye dempeeffekt på vanlig norsk humpete vei, men på motorvei er det konge:)

82 Toyota Corolla KE70 "langtids prosjekt"

96 Nissan Primera "G(anske) X(treme) edition"

02 Skoda Octavia "low n slow" RIP:(

92 Toyota Carina E SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig tenke meg en slik boks man kobler til OBD2 kontakten i bilen slik at man tar vare på det orginale oppsettet (mappet). Sånn i tilfelle man skulle ha bilen på service. Ser TS racing har noe slikt og en del andre. Er det samme som chipsenteret har?

 

Ja så lenge du tenker på en sånn til å lese over som BSR PPC eller V-tech har så er det greit. Bare hold deg langt unna "powerbox"! Men selv om du laster inn og ut chip ved service, så kan det leses av hvor mange ganger hjernen har blitt flashet, så de vil uansett se at den har vært trimmet ;) Chipsenter har kunn chip som de laster inn, men er uslåelig på pris :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerbox, sånn man kobler inn på ledningsnettet skal jeg ikke ha. Det har jeg hatt på Toyotaen jeg har i dag og det har bare ført til masse iritasjon og bilen har ikke fungert sånn som den burde.

 

Jeg ser at systemet som TS racing tilbyr ikke etterlater seg spor. Uansett så har jeg OBD2 leser som sletter feilkoder etc.

 

Kom på en annenting som jeg har fundert litt på.

 

Hvordan farge er det på taktrekket. Er det samme farge på taktrekket om jeg velger vanlig RS interiør eller RS suprem?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjernene som har flashcounter klarer du ikke å lure uansett hva de som selger påstår, men ikke alle som har det :) husker ikke om det er det på dissa eller ikke. Taktrekket vet jeg ikke, men det burde de som selger den vite :p

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjernene som har flashcounter klarer du ikke å lure uansett hva de som selger påstår, men ikke alle som har det :) husker ikke om det er det på dissa eller ikke. Taktrekket vet jeg ikke, men det burde de som selger den vite :p

 

Han viste det ikke hehe.... Jeg valgte ikke suprem, da jeg synes det orginale RS interiøret(setene) er mye penere.

 

Nå er jeg veldig i tvil på om jeg skal ha 18" eller 19" felger. Sitter å titter litt, men finner ikke noe som frister i 19".

 

Har dere noen tips?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår