Gå til innhold

Tips til bakhjulsdrevne vinterbiler som er bra å sladde med ?

Ranger emnet


Iceman22

Anbefalte innlegg

Takk for tips, Omega er visst mange som liker her :-)

Hva synes dere om en E30 med org. diff, noe å satse på ? Ser at man kan få de til 30.000 akkurat hvis man leter.

Orker ikke E36 pg.a det er så mange av de og kjent som "pakkis bil"

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 325 med sveist diff er knallmoro! Har sladdet med mye, men synes den nåværende vinterbilen, 190E, er overlegen når det kommer til moro. Bredere kan du ikke ligge uten at det snurrer;)

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke akkurat dette er den type bil man sladder i filler. Kommer veldig ann på hvilke stand den er i ellers, men sånn generelt så er dette for fine biler. Sikkert mange som er uenige nå, men selv så liker jeg ikke 3dørs Sierra IS, så om folk sladder dem i filler bryr meg ikke. Men, der er det nok mange som er uenige med meg.

 

nåja , er det 8 ventileren uten skinn, el vinduer og ac så er det bare og peise på

190e 2.0 - går dårlig og bruker mye bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
kan gi deg et greit svar på det: jeg har hatt en opel omega B2 2.2 2001 mod stv varebilreg hadde da 10 år gamle helt og da mener jeg helt utslitte piggfri dekk forran og bak. den slapp uansett. bare det var asfalt med at det var vått på veien slapp den. NULL sperre på den bilen. og ja jeg havna i grøfta 1 gang og i ræva på en bil 1 gang. først etter jeg hadde repa fronten for 20 lapper bestemte jeg meg for å kjøpe 4 stk splitter nye PIGGdekk continental av beste sort, nye dekk flott å kjøre med. hadde hadd nye dekk i 2 dager. bilen slapp i en slak sving og fikk ikke retta opp. fiksa front på nytt for 10 lapper. solgte bilen ble aldri happy med den ;) så skal du ha noe som slepper lett så opel omega stasjonsvogn ;)

 

ALLE omega B har sperre..

 

Edit : Beklager, dro opp tråden jeg..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 325 med sveist diff er knallmoro! Har sladdet med mye, men synes den nåværende vinterbilen, 190E, er overlegen når det kommer til moro. Bredere kan du ikke ligge uten at det snurrer;)

 

Lå nå på tvers i veien og fullt rattutslag me e34 på våtføre ut av rundkjøring... Klarte å holde den sånn et stykke bortover også! :D GØY!!! med stor G ;) Gleder meg til vinter for å se hvor villig den er da...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å klutsje ut omegaen min i 2 giret i en sving på tørt føre. Holdt sladden et godt stykke også.. Har nye 18" felger og dekk, så bilen sitter noe så inni granskauen. Utrolig lett å kontrollere i sladd, selv på tørr asfalt i 80-100 km/t.

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer fint å ligge i uendelig antall runder i rundkjøringa me E34 520 og(PÅ TØRR ASFALT) :) i 2.gir å full turtall.. Men får den ikke like mye sidelengs på tørr asfalt som på vått, har ihvertfall ikke tørt å prøve :P hehe har forresten bare 205 dekk... :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger da ikke og sveise sperre for og ligge breidt med en e30:O da er du isåfall en klein sjåfør:P

 

Lettere å spinne rundinger på tørra;)

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår