Gå til innhold

Hvor får man rimeligst ny starter til Volvo 440/480/Renault Megane/19

Ranger emnet


MediaSUV

Anbefalte innlegg

Starteren skal i en R19 kabriolet, men kanskje det er lettere å få tak i en rimelig starter til 440? Dessverre har ikke Biltema startere til sånt, ellers ville jeg vært der i morgen ettermiddag, og bilen ville vært klar i morgen kveld, og det for 800 kroner. Jeg har en anelse om at Mekonomen og andre leverandører er mye dyrere. Jeg kan få en fra England for en knapp tusing, men den kommer jo da ikke før uti neste uke, og jeg skulle gjerne hatt bilen på veien senest neste onsdag. Så er det noen andre steder jeg kan få noe sånt rimelig fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det. Har bestilt fra England med Parcelforce, og med frakt, starter og toll kommer det på rundt 950 kroner. Meknomen skulle ha rundt 2200 for den, og siden Parcelforce garanterer maks fire arbeidsdager, men i praksis oftest klarer det på tre, har jeg den tidsnok. Fatter ikke hvorfor norske deler er så rådyre. Men jeg er jo vant til det, fra Chevyen og Oldsmobilen er prisene som regel 1/3-1/4 fra USA i forhold til i Norge, selv med frakt og toll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den diskusjonen har jeg sett før her et par tusen ganger, tror jeg... Greit at det kan være en forskjell på kanskje 20-30 % (England lager jo heller ikke starterne, de importerer dem fra akkurat samme stedet), og da hadde det vært greit. Men en forskjell på 120 % (sånn omtrent), når det er medregnet frakt til Norge og moms (en frakt som kommer i tillegg til den opprinnelige frakten fra Kina til England, som koster akkurat det samme som frakten til Norge fra Kina), er idiotisk! For selve starteren (uten frakten til Norge og momsen) koster altså mellom 1/5 og 1/6 av det den samme starteren koster i Gnore! Så du kan jo bare prøve å få meg til å tro at løninngene i Norge er 5-6 ganger høyere enn i Storbritannia... ;) For ikke å snakke om at husleia og strømmen osv. i Manchester ikke er så veldig mye lavere enn i en større norsk by. Så det resonnementet ditt der halter ikke, det kryper på hender og knær! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår