Gå til innhold

Scirocco`n min blir varm

Ranger emnet


Sonics

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Henta meg i går en Scirocco, som det selfølgelig viser seg at har noe problemer. Den blir fort veldig varm slik at det begynner å koke i påfyllingstanken. Da vifta ikke begynnte gå rundt når tempraturen steg tenke jeg at det sannsynligvis var hele problemet. Så jeg kobla den om med manuel bryter. Til tross for at vifta nå sviver kontinuerlig begynner likvell vannet å koke.

 

Hvordan kan det ha seg? Hva kan jeg gjøre?

 

Ellers har jeg i grunn en liste med ting som må gjøres med den. Men for øyeblikket er dette mest kritisk!

 

På forhånd takk.

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som dårlig/ødelagt vannpumpe.. evt. tett termostat

 

Edit: kan selfølgelig være topp pakning som er gåen...

 

Frykter at det dessverre er pakningen ja. Selger sa at den lekker litt vann. Men jeg finner ingen lekasje. Så redd for at det kan være pakninga... Skal sjekke opp termostat og pumpe.

 

Kjipt.

 

Takk for svar.

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pakning som må byttes, da er det nesten like greit og bytte hele motoren. Har noe problem med syncringa på gearen utenom. Så da kunne jeg fått nedi ny gear kasse også. Hvilke motorer passer rett nedi med ledningsnettet jeg har? Er en 1.8l

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vifta slutter å virke, frostvæske forsvinner og bilen blir for varm, er det nesten alltid toppakninga etter min erfaring. Ihvertfall hvis bilen er noen år gammel.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vifta slutter å virke, frostvæske forsvinner og bilen blir for varm, er det nesten alltid toppakninga etter min erfaring. Ihvertfall hvis bilen er noen år gammel.

 

Det er nok toppakninga ja. Har brukt bilen litt og kommet frem til at den bruker omlag 1 liter vann pr mil.

 

Spørsmålet nå er jo om jeg skal skaffe ny motor eller levere bilen inn for bytte av toppakning. Sist jeg leverte bil inn til bytte av toppakning kom regninga på 9000kr. Det er nok summen også i dette tilfelle, om ikke mer. Men det er veldig fristende og gjøre det lettvindt. Får høre litt med lokale verksteder over helga.

 

Takk for svar.

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt bilen litt og kommet frem til at den bruker omlag 1 liter vann pr mil.

 

Det var jo bare tull! Grunnen til at jeg trodde den brukte mye vann, var nok bare at etter en liten kjøre tur åpnet jeg opp påfyllingstanken til væsken og da kokte det selvsagt over. Dette gjort jeg nok 3-4 ganger og trodde det var lite vann som gikk ut iforhold til det jeg fyllte på. Det viser seg i ettertid at den ikke lekker i det hele tatt. Det hele har nok bare forsvunnet når jeg har åpnet opp påfyllingstanken.

 

Bestillte time til verksted nå på fredag da jeg var sikker på at toppakning måtte byttes. Men, bilen hylte noe fælt når jeg skulle svinge. Så i dag tok en kompis å fant frem en 13mm fastnøkkel, la seg ned på ryggen og stramte til reima. Ikke bare sluttet hylinga, vannpumpa ble det nemlig også mer fart på! Så da var det hele i orden :) Avbestillte time til verksted og ser nå etter nye felger som jeg kan bruke pengene på istede :)

 

Som om ikke det var nok, så lå det jaggu meg en helt ny reim i bagasjerommet som nå skal byttes med den heller gamle etterstrama reima som står i nå :) Helt herlig! :)

 

Takk igjen for tips i tråden.

Endret av Sonics

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår