Gå til innhold

Bytte av clutch

Ranger emnet


steffen toresen

Anbefalte innlegg

Hei! har bytta motor i golfen min fra 1.6 td til passat 1.9, men veit ikkje ka modell den er. så røyk girkassa mi, så jeg fikk tak i en girkasse fra en passat TDI og ikke tdk, men da passa ikke clutchen som jeg fikk med kassen i motoren liksom. så lurer på hvilken clutch jeg kan bruke som passer til både motor og gir?

 

takker for svar. Mvh Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du hadde vel fort en 020 girkasse i bilen din fra før. passat TDI har 02A (wire overførigner og hydraulisk clutch, kontra 020 som har mekanisk clutch og giroverføring)

 

du må om du skal konvertere til 02A kassa fra passaten ha følgende deler

 

Giroverføringene

Pedalsett

Clutch Sylinder

Brakett til bremsekraftforsterker med feste til clutch sylinder

modifisere litt på torpedoveggen (borre 2 hull) ett til clutch sylinderen og ett til en bolt som fester pedalsettet

bremsevæsketank fra bil med uttak til hydraulisk clutch, noen kan ha dette fra før, men de fleste har ikke

girkassa selvsagt

komplett cluch m/svinghjul

starter

brakett til fremre motorfeste

mulig du og må ha drivaksler fra golf 2 med 02A (meget usikker på dette, jeg måtte ha det, men jeg har da en syncro med 02C girkasse)

 

så, er en del ombygging som må til for å få dette til å henge helt ihop :p

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede bygd om :) men den girkassa som jeg bytta til tok kveld etter ett års tid med skambruk, så fikk jeg tak i ny kasse, men det var ikke fra passat tdk, men tdi.. kassa var helt lik egentlig utsende messig, men lurer på hvor stor clucthen som er i den skal være? vil liksom få tak i ny clucth før jeg står med den gamle i handa.. den clutchen jeg fikk med tdi kassa var for stor til at den gikk inn på motoren vist du skjønner? så måtte bruke den gamle som var helt oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår