Gå til innhold

Batterilampa lyser! Feil på dynamo/batteri/komponenter??

Ranger emnet


NorthGV

Anbefalte innlegg

Hei! For en måned siden kjøpte jeg en Toyota Corolla 1,3 xli 94mod.

 

Det fulgte med et servicehefte hvor det stod at dynamo og vannpumpe/etc ble byttet i oktober 2011, bilen har blitt brukt av en eldre kar.

 

Tidligere har bilen en gang stoppet da jeg kjørte for fort i en søledam slik at motorrommet ble dynka og fordeleren tok inn vann, men dette tørket opp og bilen startet igjen.

 

Men her om dagen da jeg kjørte innover en skogsvei, så passet jeg på at det ikke sprutet for mye vann inn, dette skjedde så klart allikevel, for da jeg åpnet motorrommet, så var det sølevann over toppdeksel/etc.

 

Men greia var, idet jeg kjørte innover på denne veien og i dammene, så begynte batterilampa og bremselampa å lyse (belegget på bremseklossene ble riktignok helt borte samme dagen, av slitasje). Jeg tenkte at dette med batterilampa bare var fordi det var litt vått, så jeg kjørte videre.... Det som også var rart var at både kjørelys og parklys sluttet å fungere da lysbryteren står i "off"posisjon, det skal egentlig lyse da, om ikke bilen er importert/etc, og det har lyst i off-posisjon før....

Jeg kjørte da med bilen resten av natta og neste dag, med en del strømforbruk, basser, stereo etc... på kvelden så stoppet plutselig bilen og den var tom for strøm (starteren ville ikke gå og lysene i panelet var svake osv...)

Jeg ble da tauet av en kompis hjem, før jeg prøvde å starte bilen igjen, og den startet! :S Prøvde å sette på en del elektiske ting sånt som musikk, varme, fultlys osv, og man kunne høre motoren dabbet litt av... Parerte så bilen og startet den opp neste dag, kjørte ca 3 mil med den, før den stoppet... igjen... det var da samme greia, bortsett fra at jeg måtte ha starthjelp fra en annen bil, jeg kunne da kjøre ca 1 km... ble da tauet tilbake igjen, og neste dag startet bilen igjen... og gikk ca 1 km (dette uten starthjelp)

 

Hva kan være galt?? Batteriet? Dynamoen? Eller vann/møkk som er i veien???

 

Håper på nyttige svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår