solum94 Skrevet Juni 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 Hei, for det meste så går den helt normalt på tomgangen, men noen ganger dør den helt ut i en periode, så etter en periode så går den normalt igjen, hva kan årsaken være til det ? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2011 heh.. kommer virkelig ann på hva slags motor du har årsmodell og motorkode er utsalgsgivende på hva slags svar du vil kunne få Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 er ikke helt sikker på motorkode men, men det er 1,6 bensin forgasser motor, 1984 mod. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 Hva mener du med dør ut? Stopper den og lar seg ikke starte igjen før motor har blitt noe kaldere? I såfall høres dette ut som defekt hallgiver. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 Den starter med en gang uansett om motoren er kald eller varm. men den stopper på tomgang, må holde inn gassen for at den skal gå. så i en periode så går tomgangen helt perfekt, men så dør den igjen etter på dager. Idag tok jeg av forgasseren så så jeg at forgasser pakningen ikke hadde vært byttet ut på en del år, kan det ha noe med det å gjøre?var en del sprekker i pakningen og en del slitasje. kommer inn falsk luft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2011 Defekt gummiflens mellom innsug og forgasser kan meget gjerne forårsake slike problemer. Disse får du på Biltema (av meget dårlig kvalitet). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2011 Da har jeg byttet gummien å lett etter flere årsaker men, samme problemet oppstår. først går tomgangen til ca 450 og står i 2 -3 min å dør helt ut. starter opp igjen. har prøvd å justere choken å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2011 Du har vel den Pierburg 2E2-forgasseren? Sjekk alle vakummslanger på denne for lekkasje. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Juli 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2011 skal sjekke litt, takker for tips :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piddien Skrevet Juli 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2011 Jeg har hatt noen problemer med tidvis ujevn tomgang, som du beskriver, i tillegg en del hakking ved 1/4 tank eller mindre. Jeg helte en flaske med "ventilrens" (som også skulle rense dyser o.l.) på tanken (1/4 tank), nå har hakkingen forsvunnet. Jeg har heller ikke opplevd ujevn tomgang, men det er bare et par uker siden jeg brukte det, så jeg har ikke friskmeldt motoren helt ennå. Det kan samle seg en del dritt i bensinsystemet over 20-30 år, så det kan være lurt å prøve å bruke noe lignende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2011 den haker også litt på 1/4 tank. skal prøve dette jeg også :) takk for tipset :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2011 Byttet coil å hadd på dyse rens, går som en klokke igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg