Gå til innhold

ST200 ruser opp på tomgang.


troublemaker

Anbefalte innlegg

som topic sier så ruser bilen seg opp ved girskifte, køkjøring og div... kun ved rolig kjøring.

er veldig opp og ned, noen ganger er det helt ok. til tider svart irriterende. er vant med at disse bilene har comfort giring ved at den holder turtallet litt oppe, men denne ruser opp til 3000rpm men går helt ned når bil står stille. om jeg bremser på giret til den er nede ved 1000rpm så gjør den ikke det, men når jeg kjører pent i kø og clutcher ruser den ofte opp... svært irriterende. Bilen har montert k&n filter. men det hadde jeg og på den forrige jeg hadde.

 

og er det eget verktøy for å ta ut cd spilleren? er sånn dobbeldin spiller, og denne driver å kutter ut + må slå inn kode hver gang jeg starter bilen, så vil sette inn en annen spiller.

om jeg bygger om til singel din, trenger jeg da no ny ramme eller holder det med den kassetten som holder cd spilleren? på min forrige hadde jeg bare ett sort deksel over....

If it don't go fast, it ain't fun.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jeg kan nesten garantere at det er tomgangsmotoren/tomgangsregulator (forskjellig navn på samme del) Den ligger lett tilgjengelig i bak-kant av motoren helt i øverkandt. I området rundt coilen. Jeg har byttet min flere ganger, er normalt at den ryker. Ca anna hvert år må jeg bytte. Koster rundt 700kr, og tar 10 min å bytte selv.

 

Skal du bytte spiller (til vanlig type) må du kjøpe ei ramme å sette inn i hullet hvor orginalspileren står (orginalt er det 1,5DIN). Mener jeg bare brukte små stjerneskrujern inn i hullene, men husker ikke helt. Er hvertfall bare å stikke noe inn i hullene så skal den løsne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har satt gul ring rundt delen som må byttes i forbindelse med tomgangsproblematikken. Det kan selvfølgelig være andre feil som gjør dette, men det høres på beskrivelsen unektelig ut for å være det samme som jeg har hatt flere ganger på min... Da var problem løst ved å bytte den. 2 skruer og en kabelsko, så er den av :)

 

4821201191633f8ab.jpg

Endret av thomas-st200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår