Gå til innhold

thomas-st200

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thomas-st200

  • Bursdag 06/29/1977

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

thomas-st200's Achievements

  1. Har satt gul ring rundt delen som må byttes i forbindelse med tomgangsproblematikken. Det kan selvfølgelig være andre feil som gjør dette, men det høres på beskrivelsen unektelig ut for å være det samme som jeg har hatt flere ganger på min... Da var problem løst ved å bytte den. 2 skruer og en kabelsko, så er den av :)
  2. Skal selge min ST200 Stasjonsvogn, da det står nyere og litt mindre bil på innkjøpslisten. Den selges ferdig EU godkjent (holder på med etterkontrollen) Meld interesse, så kan du gjøre en bra deal :)
  3. Da skal jeg med andre ord bare slå til :p Fra ST200 til ST 25, ikke dårlig bytte i såfall :) Skal få litt bilder og utfyllende info om den jeg snuser på :)
  4. Jeg vurderer å kjøpe meg en 5 dørst ST25 (er det ikke 25 den heter)? :) Den 2,5 Turboen. Er det noe spesielt jeg skal se etter på denne modellen? Rust, eller type vanlige feil med den? Er det en holdbar bil, som har lite problem generelt? Er en 2006 modell jeg vurderer. -Thomas
  5. Mener det var et slikt som ble satt på bilen? Er vertfall brekk fra en nyere enn min, men om det er manuell eller automatisk stramming vet jeg ikke. Kan vel ikke stramme mer enn det er uansett, for da blir vel bremsene å henge på når jeg kjører..?
  6. Fikk 2 feil på at handbrems var svak. (den har bestandig vært svak, men i år godkjente dem den ikke) Jeg fikk verksted til å feilsøke, og konlkusjonen var at jeg måtte bytte calippere bak. Byttet dem, men samme resultat på bremsen. Neste på lista var da at wiren måtte byttes (begge sider) Men dem var høvelig ny, så da var ikke det tema likavell.... Måtte ta klossene da, sa verkstedet (skal sies jeg var hos FORD i Tromsø) Nu har jeg totalt byttet Selve brekkspaken inni bilen, wiren er 1 år, nye calippere, skiver og klosser bak. Med andre ord, alt er nytt. Men like forbanna er det så vidt man merker det når jeg drar opp brekket. Det er bremseskiver bak, uten trommel inni. Så handbrekket går på en mekanisk arm i forbindelse med stempelet i bremsesylinderen. Noen som kjenner til dette fenomenet? Forslag til hvordan jeg kan få bilen godkjent?
  7. Tipper du nettopp har byttet bremseklosser bak da? Det skal stå noen fjærer på klosene, som holder klossene "fast" mot calipper. Det er helt ufarlig å kjøre uten disse fjærene, men det er ganske irriterende lyd. Så høres det ganske fælt ut, når man sir at bremseklossene er "bare løse" hehe... Klossene vil aldri ramle ut eller noe slikt, dem bare beveger seg fritt inni sporet dem står i og det skaper denne skramlelyden....
  8. Jeg kan nesten garantere at det er tomgangsmotoren/tomgangsregulator (forskjellig navn på samme del) Den ligger lett tilgjengelig i bak-kant av motoren helt i øverkandt. I området rundt coilen. Jeg har byttet min flere ganger, er normalt at den ryker. Ca anna hvert år må jeg bytte. Koster rundt 700kr, og tar 10 min å bytte selv. Skal du bytte spiller (til vanlig type) må du kjøpe ei ramme å sette inn i hullet hvor orginalspileren står (orginalt er det 1,5DIN). Mener jeg bare brukte små stjerneskrujern inn i hullene, men husker ikke helt. Er hvertfall bare å stikke noe inn i hullene så skal den løsne :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår