Gå til innhold

Problemer med original CD-spiller i min Audi A6.

Ranger emnet


Aalesund

Anbefalte innlegg

Den orginale cd-spilleren i min A6 virker ikke. Det kommer bare opp "Check CD" eller "unreadable CD" på MMI displayet. Og når jeg trykker på CD knappen/velger CD, så står den bare å "tygger og tygger" og klarer ikke å bestemme seg hører det ut som.

 

Det er snakk om en orginal CD-Spiller i en Audi A6 2005 C6/4F som er plaset i hanskerommet. Den kan ta 6 CDer, men ingen av kanalene funker. Noen som har samme problem/vet om hva som er galt?

 

Hadde vert kjekt om jeg fikk fiksa dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller sto det "No CD" hos meg? Hmm, plutselig ble jeg usikker.

Men du har ikke brente cd-er, og du setter dem selvfølgelig med riktig side riktig vei..?

 

Det er kjøpte cd-er og logoen/bilde greien er opp. (Alså riktig vei ja)

Men den bare tygger og tygger og klarer ikke bestemme seg for hvilken kanal den skal ha. Men når jeg prøvde igjen nå så vil ikke cd-en inn engang. Den bare står å spytter ut hele tiden og om jeg prøver å trykke cden inn, så bare kommer den ut igjen. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, bruddet var et godt stykke utenfor veksleren.

 

Etter å ha sovet på det er jeg ganske sikker på at sto "No CD" på min, så du har muligens et litt annet problem. Prøvd å søke på det, men finner desverre ingen (gode) svar.

 

Når den snurrer uten å ville lese, og så spytter ut cd-er, så ville jeg i alle fall forsøkt med en rens...og se om det hjelper noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orginale cd-spilleren i min A6 virker ikke. Det kommer bare opp "Check CD" eller "unreadable CD" på MMI displayet. Og når jeg trykker på CD knappen/velger CD, så står den bare å "tygger og tygger" og klarer ikke å bestemme seg hører det ut som.

 

Det er snakk om en orginal CD-Spiller i en Audi A6 2005 C6/4F som er plaset i hanskerommet. Den kan ta 6 CDer, men ingen av kanalene funker. Noen som har samme problem/vet om hva som er galt?

 

Hadde vert kjekt om jeg fikk fiksa dette :-)

 

Hei.

 

Har en 2001 A6 med magasin i bagasjerom. Jeg fikk liknende beskjed, bare at det sto "NO CDC" i displayet. Da jeg tok opp og kikket var det det ganske enkelt bare en kontakt i en kabel som hadde delt seg. Jeg koblet dem sammen og så var spilleren like fin og har funger siden. Jeg regner med det er vibrasjoner over tid som har åpnet kontakten.

Prøv litt feilsøking der. Er kanskje noe trangere å komme til i hanskerommet, men er nok verdt å tak en kikk og kontrollere det.

 

AKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"No CDC" var det ja. Ikke "No CD". Takk. :)

 

Sånn jeg tenker da, er at forskjellen på problemene er at jeg og AudiAKE fikk "No CDC" i displayet, som betyr at spilleren ikke finner selve veksleren, og det er nok som regel en kontaktfeil/ledning. Mens Aalesund har kontakt med veksleren ennå, siden veksleren gjorde forsøk på å spille av CD'er, dog uten å greie det, dermed kanskje heller en laser/avlesningsfeil..? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"No CDC" var det ja. Ikke "No CD". Takk. :)

 

Sånn jeg tenker da, er at forskjellen på problemene er at jeg og AudiAKE fikk "No CDC" i displayet, som betyr at spilleren ikke finner selve veksleren, og det er nok som regel en kontaktfeil/ledning. Mens Aalesund har kontakt med veksleren ennå, siden veksleren gjorde forsøk på å spille av CD'er, dog uten å greie det, dermed kanskje heller en laser/avlesningsfeil..? Ikke vet jeg.

 

Det er kontakt med veksleren ennå ja, men den spiller ikke av plater heller... fortsatt usikker på hva problemet kan være.

 

Men jeg fikk filma en liten video snutt som viser hva som er galt. Kansje noen kjenner seg igjen med dette problemet eller noen vet hva det kan være nå? :)

 

Videoklipp:

Endret av Aalesund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok å sjekka alle kabler osv idag. etter jeg hadde putta på plass igjen alle kablene sto der ikke "check CD" lengre, men det kom pluttselig frem en melding som sier "Device fault".... Slik var det IKKE før jeg sjekket alle ledninger. Noen som vet hva jeg må gjøre når denne meldingen kommer frem?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<oh, the irony> Ikke rart den ikke vil ha en Shania Twain-cd dah... </oh, the irony> :D

 

Ta en reset på MMI'en... gøgglet for en A8 MMI:

It will not work with the CD changer removed, as you have broken the fiberoptic loop.

But installing it again should work, are you sure you have both connectors securely installed?

Try resetting the MMI, hold the following:

TEL, CENTER KNOB, TOP RIGHT BUTTON

 

Ellers ville jeg trodd dette var en laser-defekt i utgangspunktet, altså "bare" et bytte av laser-enheten som vil være nødvendig, så lenge skiftemekanismen fungerer ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<oh, the irony> Ikke rart den ikke vil ha en Shania Twain-cd dah... </oh, the irony> :D

 

Ta en reset på MMI'en... gøgglet for en A8 MMI:

 

 

Ellers ville jeg trodd dette var en laser-defekt i utgangspunktet, altså "bare" et bytte av laser-enheten som vil være nødvendig, så lenge skiftemekanismen fungerer ok.

 

Hmm, er nå ikke så sikker på om det er så lurt å resette MMI systemet? den innholder jo vell endel fabrikk instillinger og intervaller til neste service? Blir jo vell reset det også da? (Ikke så lurt kansje, eller?)

 

Men er ganske sikker på det er noe inni veksleren som er defekt/evt en rens av linsa/skifte den ja. Så takk for tipset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår