mysterio90 Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Hei. Grunnen til at jeg ikke legger denne under Toyota Carina(96mod) tråd er fordi jeg får nok ingen svar der. Jeg skal kun bytte selve reimen på bilen. Er det noe man kan gjøre selv, har veldig lite erfaring. Eller er det noen billige verksted dere kjenner til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mysterio90 Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Jeg kan tenke å ta service med bytte av registerreim og vannpumpe i sverige. Jeg bor 1,5t unna både svinesund og charlottenberg. Noen gode og greie verksteder der som folk har kjennskap til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Nå vet vi ikke nøyaktig modell og motortype, men det skal ikke være vanskelig å bytte registerreima på en slik bil. Man bør normalt også bytte strammehjul. En Hanyes manual er greit å ha (selv om de ofte ikke er så gode som i gamle dager), og det finnes noen beskrivelser og videoer på nettet om du søker etter: toyota carina "timing belt" change Om man ikke er helt sikker på innstilling av alle hjul, er det lurt å bruke "blanko-metoden"; Bruk litt blanko korrekturlakk og sett et merke på en tann på hvert hjul + reima. Så teller du opp tenner på den nye reima om merker som den gamle. Så setter du på reima slik at alle merkene stemmer. Vi flytter ent. denne tråden til Toyota/Carina senere, slik at den blir lettere å finne igjen - om det kommer noen gode råd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mysterio90 Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Det er 1996modell, 1.6. Hva slags utstyr trenger jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hawkie Skrevet Juni 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 Er dette en A til B bil, eller er den i bra stand? Er det sistenevnte ville jeg tatt den på verksted. Gjøre ting selv kan bli veldig dyrt fort. Brb naboene sloss igjen. Siter If it's unsafe to race it, style it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg