olga_ Skrevet Juni 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2011 Audi 100 2.3e Når jeg starter opp bilen går turtallet rett til 3. Slik holder den seg i ca 20 sekunder. Deretter spretter den opp og ned fra 1-2 hele tiden. Denne feilen har jeg hatt en gang før i vinter, da gikk den over av seg selv etter 20 minutter. Nå går det ikke over! Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andbak1 Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 tomgangsregulator ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Ja, sannsynligvis treg tomgangsregulator. Spray den inn med WD-40 eller CRC 5-56 og cykle den fra ECU. Få ut all spray og smør med noen dråper tynn motorolje. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Hmm, bilen er no ihvertfall helt jævlig å kjøre. Rykker og napper. Gasser av seg selv hver gang jeg girer. Lar jeg bare han trille, så er han rolig helt til turtallet nærmer seg 1, så gasser han seg selv igjen opp til 2. Sånn går det rundt! Klemmer jeg på noen slanger som går ut fra belgen så slutter han å jage. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 Jeg har tatt av belgen og noen slanger. Det var sand og skjit inni der. Også i innsuget til motoren. Kan umulig være noe bra. Oppdaget også at luftfilteret ikke satt helt på plass. Får håpe at etter å ha rensa opp i alt det der + et olje å filterskift at bilen etterhvert blir normal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjo0kka Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 jeg har det samme problemet med min bil :/ den napper og rykker , er treig å får opp i fart , skjønner ikke hva det er :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 jeg har det samme problemet med min bil :/ den napper og rykker , er treig å får opp i fart , skjønner ikke hva det er :/ Hvilken bil/motor? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 Ja, sannsynligvis treg tomgangsregulator. Spray den inn med WD-40 eller CRC 5-56 og cykle den fra ECU. Få ut all spray og smør med noen dråper tynn motorolje. Har renset den, men ikke cycla den fra ECU. Vet ikke helt hva det menes. Uansett, et verksted så på bilen. Fikk beskjed om at jeg måtte bytte tomgangsregulator. Hvis jeg skifter den selv, må jeg stille inn noe etterpå for at bilen skal fungere igjen? (eller etter rensa da) En slik regulator koster 3000 kr!! :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2011 Brukt regulator (som helt sikkert fungerer) finner du hos nærmeste hogger, er også montert på div 1.8 og 2.0 VW og Audi. Å bytte denne er plug&play, ingen innstilling etterpå :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 Fant en regulator på et huggeri. Betalte 600 kr. Bilen er gulle god. :) Utrolig hvor mye sprekere bilen ble etter å ha skiftet regulator, rotor, fordelerlokk, plugger, luftfilter og bensinfilter. Før kunne jeg ikke drege han helt ut på turtall. Mistenker at det var bensinfilteret som gjorde susen. Sikkert aldri vært skiftet før. Er forresten en c4, men nå spiller det ingen rolle.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg