Gå til innhold

Min Opel Omega MV6

Ranger emnet


Opel_Omega_MV6

Anbefalte innlegg

Da har eg gått til innkjøp av en Omega MV6 1996 modell.

Har akkurat passert 162000km og fortsetter ;)

Bilen har egentlig alt av utstyr og er så og si fri for rust.

Lyst skinninteriør er det og.

Motor og gir fungerer meget fint, men det e alltid litt plukk da.

Klimaanlegget fungerer ikke 100% da det ikke vil komme luft ut selvom det går på fullt, manifolden har løsna fra blokka. Alt dette skal bli ordnet i løpet av neste uke satser eg på.

 

Har allerede bestilt litt deler til bilen for å få den klar til kjøretur i sommer.

Har kjøpt KW senkesett 30mm da eg ikke vil ha en alt for lav bil, xenon kit til nærlysa, smd dioder til parklysa og parklys i blink da eg e veldig fan av det :D Nye pakninger til manifolder skal bestilles på førstkommende mandag, sammen med nye tennplugger og mulig et tennpluggsett av litt bedre kvalitet hvis dette er å finne noen sted? Ellers så skal bilen på hjulstillingskontroll da den sliter meget skjevt på forhjula.

Og selvfølgelig så skal det jo noen felger på bilen da, blir vel noen 18" av et slag. Hvis du vet om noe gi en lyd :) Bilen vil vel få noe Steinmetz optikk hvis dette er å få tak, selve bodykit er ikke vanskelig å finne, men vil veldig gjerne ha grillen og! Men hittil har eg bare fått skifta til linselykter foran. Ting tar tid :P

Mer vil skjer underveis så følg med! post-23281-13804853348391_thumb.jpg

Fler bilder vil komme når været tillater det!

post-23281-13804853348294_thumb.jpg

Opel Omega MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Automat eller manuell i denne? :) Pen bil som blir enda penere med steinmetz! :D

 

Når du skal bytte manifoldpakninger så ønsker jeg deg lykke til! Det er så alt for trangt nedi der :( Sikkert enklere å ta ut motoren når du skal gjøre det ! :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat eller manuell i denne? :) Pen bil som blir enda penere med steinmetz! :D

 

Når du skal bytte manifoldpakninger så ønsker jeg deg lykke til! Det er så alt for trangt nedi der :( Sikkert enklere å ta ut motoren når du skal gjøre det ! :D

 

Takker :) Ska prøve å få tak i Steinmetz eller kopi da.. Har merka det at det er trangt, men bare hiver den opp på bukk og bruker litt makt så går det fint skal du se. Ska få tatt bilder av prossesen :P Har lekt litt med tanken på kompressor no, en Vortech kompressor nedi og litt annet stasj hadde ikke vært feil. Må bare få en prisantydning på det først!

Opel Omega MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert, men husk på at det er varmeskjold rundt manifoldene som må skrues av og de skruene er somregel rusta fast. De ligger også jævlig til.:s

 

gå inn på youtube og søk på: FTT omega og se filmene fra mv6 turbon! :D det er syykt!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert, men husk på at det er varmeskjold rundt manifoldene som må skrues av og de skruene er somregel rusta fast. De ligger også jævlig til.:s

 

gå inn på youtube og søk på: FTT omega og se filmene fra mv6 turbon! :D det er syykt!

 

Det var sykt fett! Men har veldig lyst på kompressor.. så er bare å begynne å spare :) Fått fart på Omega din? Har sett på manifolden, er den på venstre side av motorn. Trangeste siden selvfølgelig...

Opel Omega MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt syk lyd i den Omegan! :D

 

Har ikke fått fart på min enda, må finne ut hvordan jeg skal shimse slavesylinderen :)

Tyypisk at det er på trangeste side.. har du sett hvordan det er å komme til fra undersiden?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare finne en måte å flytte den 2,5 cm nærmere clutchen på :P har 3 til liggende om det skulle gå galt (A)

 

Trolltuning har vel? siden deres er ikke oppe, men om du går inn på trolltuning.no så få du opp ett tlf nummer som du kan ringe :)

 

er din manuell?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha en laaaaaaaaaaaaang multireim liggende, altså til AC ;)

 

Skrudde av manifoldene mine i dag, var knekt en skru der man kobler til resten av eksosen... 4 skruer knakk som om de skulle vært laget av tre! :( holder på å borre ut og sette inn løsgjenger as we speak! ;) Misunner deg ikke hvis noen skruer knekker på manifoldene dine når du skal ta de av, for om du skal klare å borre ut så må du enten ta av toppene (noe som faktisk er vanskligere enn å ta ut motoren) eller ta ut motoren for å få fikset det.. life sucks!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha en laaaaaaaaaaaaang multireim liggende, altså til AC ;)

 

Skrudde av manifoldene mine i dag, var knekt en skru der man kobler til resten av eksosen... 4 skruer knakk som om de skulle vært laget av tre! :( holder på å borre ut og sette inn løsgjenger as we speak! ;) Misunner deg ikke hvis noen skruer knekker på manifoldene dine når du skal ta de av, for om du skal klare å borre ut så må du enten ta av toppene (noe som faktisk er vanskligere enn å ta ut motoren) eller ta ut motoren for å få fikset det.. life sucks!

 

tuller du? send meg pm hvis du vil selge den=) Men håper virkelig ikke at pinneboltene e ryki, da skyter eg motorn... Veit det er noe dritt å ta av toppene.. skal gjøres mest mulig vanskelig! hehe.. nå ska eg ut en tur og spinne!

Opel Omega MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår