Audia4tdi Skrevet Juni 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 Idag tok jeg meg tid til å demontere frontn på gamle audien. (Audi A4 tdi AFN 110hk) Er første gangen jeg gjør dette så litt fjern på ting her. Spørsmål- Hvordan demontere hjulet til Ac og viftereimen? Det er merker på di forskjellige kam-hjulene fra tidligere operasjon, Kan jeg dreie på hjulene med reima på slikt at alt står likt di tidligere merkene? trenger jeg egentlig låseverktøy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 Er nok lurt å lese litt, og følge anbefalte prosedyrer så du er sikker på alt blir riktig. Du kan begynne med denne veiledningen: http://pics.tdiclub.com/pdf/a4timingbelt.pdf Om denne ikke stemmer helt for din motor, så kontakt meg så finner jeg noen illustrasjoner om hvordan alt skal lines opp. Jeg vet ikke hvordan man skal gjøre dette uten litt spesialverktøy, men det er en video på Youtube med noen tips: -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audia4tdi Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 Byttet registerreim igår på audien. idag skulle jeg starte den uten hell. Noen tips va det kan være. Mulig det nederste hjullet ble noe feil iforhold til di 2 øverste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 (endret) Nederste hjulet (veiva) stilles til TDC med merke på svinghjulet. Så låses kam og pumpe-hjul i spesifisert posisjon. (jeg har slått sammen nyeste post med forrige tråd - så har vi sammenhengen ) Endret Juni 8, 2011 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg