Gå til innhold

Lakering med pensel

Ranger emnet


Dybos

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tilbudt svigermor at jeg kan lakkere et plastdeksel til hennes RAV 4. Jeg har lakkert lokket, men sliter med at penselen lager stygge "lakk striper", altså jevn lakkfordeling på lokket. Hva kan jeg gjøre for å få et best mulig resultat? Bør jeg pusse ned med ett kjempefint sandpapir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre er å hive den penselen så langt du klarer, det neste du gjør er å levere det du skal lakkere til en lakkerer eller kjøpe en billig sprøyte selv å prøve. for å tro at du får det fint med pensel er som å tro på julenissen :)

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why? En pensel brukes til å smøre beis på huset. Aerosol bokser med lakk gir et jevnt og ganske bra resultat. Lakkselgerer lager bokser til deg med ønsket lakkode.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre er å hive den penselen så langt du klarer, det neste du gjør er å levere det du skal lakkere til en lakkerer eller kjøpe en billig sprøyte selv å prøve. for å tro at du får det fint med pensel er som å tro på julenissen :)

 

Det var en sånn liten boks med lakk som jeg kjøpte hos Toyota forhandler... En slik man bruker til å lakkere småskader og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinsprutlakk du har kjøpt da sikkert. Den er kun til bruk for å fylle små steinsprutskader med lakk (men resultatet blir aldri bra), så skal du lakkere hele lokket?

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da funker ikke det du har kjøpt. Slip ned lokket igjen og lakk det med grunning, base og klarlakk med en aerosolboks!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensling kan faktisk bli bra hvis man vet hva man driver med....som bla steinsprut!Legge i farge,så klarlakk,slipe det ned og polere opp.Ingen andre som ser at det gjort med mindre man vet om det selv eller er lakkerer....En vanlig mann i gaten ville ikke sett det!

Men det finnes jo grenser for hva man kan pensle og få fint...

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår