flashboy91 Skrevet Juni 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 Hei nå har jeg lest litt rundt om chipping, men har ikke funnet noe konkret. Jeg lurer altså på hva er lov? Jeg har nå 1.8- 122 hk, jeg vil opp til 150 med bedre akselerasjon. Må dette godkjennes? Hva koster det? Må jeg endre forsikring? Hva koster det? Kan jeg få noe bot for dette? Takk for svar. Siter Mitsubishi Carisma 98 mod, Skal selges. Har Volvo V40 2004 modell :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Juni 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 I følge lovverket er enhver endring av motorens ytelser godkjenningspliktig. Men 99% av Norges befolkning lar være, og jeg har ikke hørt om noen som har blitt bura inne enda. Så det går nok bra for deg også. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flashboy91 Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2011 Tenkte mest på forsikringen, hva skjer hvis jeg krasjer? Siter Mitsubishi Carisma 98 mod, Skal selges. Har Volvo V40 2004 modell :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Juni 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2011 de to hestekreftene du får av å chippe en sugemotor har ingenting å si. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Juni 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2011 Må jeg endre forsikring? Hva koster det?Kan jeg få noe bot for dette? Jeg kan svare helt generelt på det, og ikke nødvendigvis for ditt tilfelle. Forsikring er pris på risiko. En økning i hk vil regnes som økt risiko. Du har i hht. Forsikringsavtaleloven § 4-1 plikt til å opplyse om endring av risiko; "I forbindelse med inngåelsen eller fornyelse av en forsikringsavtale kan selskapet be om opplysninger om forhold som kan ha betydning for dets vurdering av risikoen. Forsikringstakeren skal gi riktige og fullstendige svar på selskapets spørsmål. Forsikringstakeren skal også av eget tiltak gi opplysninger om særlige forhold som han eller hun må forstå er av vesentlig betydning for selskapets vurdering av risikoen" Ved skade kan forsikringsselskapet gi hel eller delvis avkorting i skadeoppgjør, dersom det blir oppdaget at det er gitt uriktige opplysninger. Jeg antar at forsikringsselskap ikke har for vane å gi opplysninger videre til myndighetene, da dette er eiers egen plikt. Men om det blir en ulykke med personskader involveres alltid politi som skal "etterforske"; vurdere uaktsomhet og rundtliggende faktorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg