Gå til innhold

Dagens Bildesign - Går det nedover?

Ranger emnet


Hoccy

Anbefalte innlegg

Ser stadig vekk nye biler nå som er generelt styggere enn de bilene de erstatter. Det får meg til å tenke, går det nedover med bildesign? Vil det etter hvert bare bli stygge biler, eller er den noen merker/modeller som beveger seg i riktig retning?

 

EKSEMPLER:

 

Subaru Impreza:

 

1999:

1999_subaru_impreza_wrx_sti-v.jpg

 

2002:

02impreza-rs.jpg

 

2004:

subaru-impreza-2004-vehicle.jpg

 

2006:

2006-Subaru-Impreza-WRX-STI-SA-1280x960.jpg

 

2008:

2011_subaru_impreza_wrx_sti_sedan_3_cd_gallery.jpg

 

2012:

2012-Subaru-Impreza-Sedan-Pictures-front-600x398.jpg

 

Kommer med flere eksempler etterhvert, det kan dere også gjøre :)

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller er jeg enig i at det ikke blir noe penere hvertfall! Men det er også noen unntak da. F.eks Opel var jo nydelige biler før, men så kom vectra/astra og alle de andre FWD-modellene på 90-tallet som var helt nøytrale og kjedelige, men nå kommer de seg igjen med insignia og siste astran!

 

Mercedes lager fremdelse meget pene biler. Det som trekker ned hos dem er B-klasse, A-klasse, ikke noe pene!

 

BMW har gått jevnt og fint rett nedover. dem ser jo forholdsvis bra ut enda, men det tradisjonelle og særpregede designet er det ikke mye igjen av.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, alle er STi, bortsett fra den siste. Tviler på at den lista over eldre Impreza hadde sett like bra ut om du tok noen standardutgaver av de og...

 

Ja, jeg skulle nok ha brukt bare standardutgaver, men det er ikke SÅ stor forskjell på grunndesignet at det gjør noe. De ser ikke så mye penere ut i STI-utgave.

 

Subaru Legacy:

2004:

59_subaru_legacy_sports_tourer_2004_03_b.jpg

 

2010:

2010-subaru-legacy-wagon-4.jpg

 

Gikk oppover med den fram til 2004, men så ble det stygt..

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller er jeg enig i at det ikke blir noe penere hvertfall! Men det er også noen unntak da. F.eks Opel var jo nydelige biler før, men så kom vectra/astra og alle de andre FWD-modellene på 90-tallet som var helt nøytrale og kjedelige, men nå kommer de seg igjen med insignia og siste astran!

 

Ja, er helt enig, noen kommer seg litt igjen. Får se om jeg finner noen eksempler jeg også etterhvert.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig på noen områder, men synes dette gjelder ordinære bruksbiler mest, litt uvanlige merker og spesialmodeller er uansett kult! Synes selv 2006 modellen av STi er den peneste, trenger bare litt kos. Men man kjøper ikke Sti fordi den er pen, men for hva man får! Neste år blir det en slik på meg og den skal stå slik på asfalten:

5792172183_d1f538952b_o.jpg

 

Men stort sett synes jeg de vanlige bruksbilene bare blir styggere og kjedeligere hvert år som går, og de likner hverandre. Man har dårlige linjer i karroseriet, fæle hjulbuer (akkurat som om dem er kutta av), merkelige løsninger (irriterer meg svært over baklys som har forskjellig farge i lysene, dvs ryggelys ene side og rødt tåkelys andre, hadde jeg hatt ny passat hadde det blitt nye lys ja), mye juggel og for mye styling (audi) og altfor mye plastikk i bruk (alle modeller). Bruker man platikk som designelement har man gjort en stor feil mener jeg...

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreanerne har kommet seg veldig de altså!

 

Hyundai Elantra:

Hyundai_Lantra_front_20080220.jpg

1996-1997_Hyundai_Elantra_sedan_1_--_04-07-2010.jpg

01-03_Hyundai_Elantra_GLS_sedan.jpg

2011-hyundai-elantra-front-side-view.jpg

 

Den siste kommer hit som stasjonsvogn, da heter den i40.. Merker at jeg sitter med litt blanda følelser, blir litt som Hyundai Coupe. De har tatt i litt for mye :D

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår