Gå til innhold

Golf Mk1 1982 1.5L Prosjekt

Ranger emnet


Orhan Vejsa

Anbefalte innlegg

Ikke drep en stakkars Einser!

Gjør jobben skikkelig med en gang.

Vis du ikke har 30k til motor bygging i tillegg til de 30k du trenger for bilen ellers med så mye effekt så hold deg til OEM VAG deler.

16v Motor fra Golf 2 GTI 16v 139hk, Passat 2.0 16v 136hk bolter rett inn og ved Weber forgasser (og innsugs kam bytte på Passat motoren), skikkelgi gren rør tilpasset Einser karosseriet og 2" eksos så har du 170+hk. Detter er JÆVLIG sprekt på en 800kg Einser.

Vis du parer det med en Girkasse fra fra samme Passaten og en Diff så får du alle kreftene i bakken vis du har et bra understell, dvs skikkelige fjærer og dempere (SPAX,KWv2 eller lignenden) og gareslicks. Bremser tar du fra Audi typ85 med 5sylinder motor. Bolter rett på spindelen, bak kan du ta fra Golf 2 16v, passat 16v eller andre VAG med skiver bak. Men det krever struping av trykket bakover, dvs last ventil eller strupeventil.

 

Eg kjører denne pakken på bane selv (utenom diff som kommer senere) på bane og med nybygd ikke innjustert motor, bil med bare gateslicks fremme (standard dekka bak smelta) så holdt eg følge med de fleste på Våler, og de fleste ut på der hadde 260-600hk. Og bilen er lettkjørt som bare det!

 

MVH

Meanbean

 

Mer enn 200hk i Einser krever en veldig erfaren sjofør vis det skal kjøres på bane. Eg skal bare få justert gasserene skikkelig, få tenningen på stell og muligens en litt skarpere insugs kam noe som gjør at eg skal få ca 180hk. Og det til en total bygge kostnad på 20k, dette inkludert Motor, understell, foringer, bremser, bane felger, bane dekk, stiver stab-stag og støtte stag

 

Skal du bygge turbo bil og 4x4 så finn deg heller en Golf 2 Syncro, her er alt klart, det er så mange som starter på et sånn prosjekt som du som aldri fullfører, og karosseriet går i pressa for en mister verksted plassen eller blir lei av den enorme jobben som gjenstår etter at den gøy perioden med å kappe bilen i filler er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår