Gå til innhold

Spm om deler til bil.. ikke godkjent EU-kontroll. Astra F 95 modell.

Ranger emnet


DagArne

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Opel Astra F 95 mod.

 

På papiret fikk jeg to på "foraksel- slakk i innfestninger, bakre bærebroforinger, begge sider foran." og "Stabilisator - alvorlige skader, lenkarmledd knekt v/s foran"

 

Sitter ikke alt dette på bærearmen hvis jeg kjøper de på Biltema? mye enklere enn å dille med foringer osv å bare bytte hele greia.

 

Bytte de på begge sider koster 469 pr. side.

 

Må også bytte bremseskiver, slitt og for mye rust på de. Mulig jeg bare sliper ned fasen som har dannet seg og håper dt beste.

 

fjærene må byttes tre av de var knekt.

 

Motoren er også et eget kapittel. to der også

"Oljelekkasje fra motor, bakside/ mot torpedovegg (trykk i veiv utlufting?)"

"tydelig ujevn motorgange med feiltenning, går på 3 syl ved lavt turtall."

 

Litt mer skeptisk til motoren, ikke sikker på hva jeg skal gjøre med den.

 

Tenkte å bytte delene og ha bilen ivertfall to år till. Eneste rusten på den er litt lakkrust på ene døra på den så litt synd å bare skrote den også.

 

Blir det for dyrt så bare må jeg selge eller levere den da det er begrenset hvor mye jeg orker å koste på en så gammel bil. ivertfall nå når jeg nesten ikke bruker den.

 

For to år siden så gikk den rett igjennom eu-kontrollen, men i år så fant i massevis på den. Veldig rart når jeg nesten ikke har brukt den på to år. Brukte samme verkstedet.

Endret av DagArne
glemte fjærene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøper bare foringer, fjærer og bremseskiver. Ja, har hørt litt ymse rart om deler fra Biltema. Er ikke så mye skruing på den så jeg. Det som koster er skifte av registerreim. Siden jeg har flyttet til Oslo og nesten ikke bruker bil lenger så har jeg lagt den ut for salg. Usikker på om det vil lønne seg å få den eu-godkjent før jeg selger den. Eller selge den som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår