Gå til innhold

Anlegg i MX5

Ranger emnet


Perel Import

Anbefalte innlegg

Skal bygge anlegg i en Mazda MX5 99mod. Sammen med en kammerat.

Har noen tips/løsninger til hvordan dette kan gjøres er det bare å poste det ut her.

Bilder av bygg i MX5`r ville også vært bra:)

Vanskelig bil å bygge i så blir ikke no rått anlegg, men må gjøre det beste ut av det. Så regner med å bruke en 5kanals forsterker, 10" i hjulbrønn(om vi klarer å få lyden frem i kupèn). samt 1-2 frontsett.

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

 

Dette var moro å lese, hehe.

 

Jeg har i førsteomgang bare planlagt frontsett, men vil gjøre som oddbjørn, en annen mx5 entusiast har gjort, og felle inn bassere i hattehylla. En på hver side av bensintanken.

 

Det er ikke veldig stor plass, men med dagens elementer trenger man ikke fysisk store elementer for å lage mye og god bass.

 

Bassere i bagasjerommet til en mx5/miata vil spille mer for de som står bak bilen en deg som sitter inni.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en basskasse som jeg vurderer å selge, med 4 stk R/F 8" elementer, den er spesialbygget til mx5, og monteres inn i hattehylla med elementene oppover bak setet. Kassen er støpt i glassfiber og MDF, og det krever at du fjerner dekselet i hattehylla slik at du får ett hull på hver side av bensintanken, Disse er bare å skru ut.

Dette gir deg litt ekstra trøkk i bilen, og best av alt, du mister ikke en liter i bagasjerommet ;) Er noen interessert er det bare å komme med bud så skal det vurderes :)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posta dette tidligere til en som ville ha 8" i hattehylla på en MX5...

 

Når det gjelder elementer som krever lite volum er kanskje Boston Acoustics 8.5LF noe å tenke på.

 

Og om du virkelig har lyst til å prøve noe artig så anbefaler jeg en kikk på Phase Linear Aliante. Bygger du opp litt får du sikkert plass til 10" også.

Har ikke sett forhandlere av disse i Norge, men Sound Base fører dem iallefall.

 

Vil også nevne Illusion Audio. Vet ikke om en får tak i disse i Norge, men i disse dager er det en smal sak å bestille over nett. Disse har så godt som null monteringsdybde, da de har en liten, men råsterk neodymium magnet montert på fremsiden.

Mer info her.

Ikke noe SPL monster, men spiller etter det jeg forstår rent og stramt.

 

Ellers har jo JL Audio denne lille saken også.

 

Men om 10" i hjulbrønn er spikra så har jo de overnevnte subbene storebrødre i 10" også som vil egne seg ypperlig.

 

Lykke til med bygginga!

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår