Gå til innhold

Hjelp; Hvordan demontere interiørlistene i bilen?

Ranger emnet


soundstyle88

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer å demontrere de tre stk listene foran i bilen ved dashbordet, den lille ved siden venstre for bilrattet, den rundt cd spilleren og den tredje lange som går langs høyre siden ved passasjer sete og ovenfor cd-spilleren. De ved dørene var ikke noe problem. Er det slik at jeg pokker må demontere hele dash bordet for å komme til klipsa som holder igjen listene? Tenkte å gjøre dette siden er lei treverk og tenkte evt. å lakkere de! :D

 

08_-615457785.jpg

Illustrasjonsfoto, ikke min bil!

Endret av soundstyle88

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok pent nødt til å demontere litt ja :) For å få løs den på selve midtkonsollen er du nødt til å ta ut spillern, det sitter to skruer der. Den på venstre siden fjerner du ved å gå inn fra siden, ta bort dekselet som er der. Og så fikser du klipsene derfra. Den lange er værre. Ut med hanskerommet og så må du løsne selve midtkonsollen for å komme til. Det er spesielt en klips, den som sitter midt over midtkonsollen, som kan være tricky. Du kommer nok til å banne litt og være litt sår på fingertuppa når du er ferdig :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandmo eller andre eksperter! Jeg har fjerna den lille lista på vestre side for rattet. Har også fjerna den som omfavner spilleren. Tatt vekk hanskerommet, kan nå se klipsene som holder den lange lista der hanskerommet satt. Så nå gjenstår det bare midtkonsollen/dashbordet for å klare å ta resterende klipsene langs (lange lista) ovenfor og til venstre for spilleren i bilen. Er nå litt usikker på fremgangsmåten, er det bare å fjerne vekk to skruene på hver sin side av midtkonsollen/dashbordet? Må vel være noe mer som holder det igjen? :P

Endret av soundstyle88

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lage en DIY for Audi A4 B5 "Demontere interiør lister i Audi A4 B5", kommer til å lage det med tanke på at jeg tar bilder og skriver underveis når jeg skal montere de nye listene (blir karbonlister) inn i bilen! Skal såklart redigere tråden, slik at det ikke blir en tråd for hvordan jeg monterer, men demoterer listene såklart! Så blir det kanskje lettere for folk som har hatt samme problem som meg! ;) Må bare løse problemet med midtkonsollen! :O

Endret av soundstyle88

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er den svarte"boksen" som sitter rundt cd-spiller, klima/varmeknotter, bryterne helt øverst og girstanga du skal ha av så sitter den en skure på hver side bak noen "lokk" i fremkant, og to i bakkant, ser disse om du skyver setene helt tilbake.

Mulig du må ha av midtkonsolen som sitter rundt håndbrekke også, men dette merker du jo evt fort. For å få av dette så må du i tellegg ta ut askebeger for baksete og under her sitter det en eller to bolter som må løses. Så må du løse en tapp som sitter på undersiden av håndbrekke slik at du kan dra av plasten som sitter rundt dette, og da er konsolen her helt løs. Og da er det i hvert fall ikke noe problem å få av den som er rundt cd-spiller.

Pass bare på at det går to ledninger til sigarettenneren om du ikke alt har tatt ut denne.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om du mener alt dette får å få løs midtkonsollen. Det som sitter rundt cd spilleren har jeg fått av, er snakk om hvordan jeg løsner midtkonsollen så jeg får av den lange trelista ovenfor cd spilleren og passasjer sida, vist på bilde i førsten av innlegget!

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det denne du lurer på hvordan man før løs? denne jeg tenkte på i hvert fall;)

er jo fra facelift den her da, men var beste bilde jeg fant ;)

 

ja...er den...sorry..jeg som roter litt med midkonsoll og dashbord, må lære meg å bruke begrepa riktig! ja er den! ;) har fått noe tips av deg nå, så tror jeg skal klare det! ;)

Endret av soundstyle88

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår