Gå til innhold

Vurderer kjøp av : Opel omega 2.5 V6 1996

Ranger emnet


Ha6en

Anbefalte innlegg

Faren til dama har en omega 2.5 V6, som har stått stille i 2 år tror jeg. jeg får den veldig billig og den har gått rundt 210 000.

Noen som vet om noe som kan være veldig dårlig når den har stått så lenge?

Har ikke fått prøvd å starte den eller noe enda, bare vært så vidt å sett på den utenfra, så vidt litt rust på noen av hjulbuene og noen andre småsteder, under har jeg ikke fått sett noe.

 

Noen som vet om noen problemer som kan dukke opp?

VW Bora V5!

Golf II 1.8 GL (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg ville ha gjort om når den hadde stått stille så lenge er og skifte ut hele registeret, vannpumpe, strammehjul og løpehjul. Er kjent for at det lekker fra toppdekselpakningene på den og nedi plugghullene så det bør du sjekke. Ellers så er omega en deilig bil å kjøre. Veldig god plass i kupeen. Bremsevæske og motorolje bør også skiftes etterhvert.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat kjøpt en '94 Omega 2.5TD som hadde stått i 3 år.

Var et par problemer med den kan du si, om alt har med at den stod så lenge eller om det var noe galt før den ble satt bort.

* Servoen virker ikke. Etter litt feilsøk har jeg funnet ut at servoen "virker" ettersom rattet beveger seg hvis jeg holder rattet til en side når jeg starter bilen. Har fått tips om at det sitter hjelpesnekke på styresnekka som kanskje er synderen.

* Startvansker. Her snakker vi om innslaget til starteren som slår inn når det vil.

* Treghet i elektriske vinduer/takluke/speil. Dette kommer seg etter litt bruk.

Ellers som opeldude skriver at man bør skifte reg-reim og det som hører med.

Vi måtte også skifte bremseskiver foran, men slapp bak da de gikk seg til.

 

Men du burde kanskje ta den på EU aller først for å sjekke at det ikke er masse EU-feil på den.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår