Gå til innhold

Import av Audi A6, spm ang moms og engangsavgift

Ranger emnet


Aalesund

Anbefalte innlegg

Skal importere en Audi A6 2008 modell fra Sverige.

 

På nettsiden er prisen på bilen oppgitt i Svenske KR. Det er greit nok, men det står også at MOMS er inkl i prisen. Når man importerer en bil så må man betale 25% moms for å ta den inn i landet/Norge. VIL-DET-DA-SI at om jeg betaler det bilen koster i Sverige inkl moms, så trenger ikke jeg å betale noe mer moms for å ta den inn i landet? ELLER må jeg betale bilen inkl moms + jeg må betale 25% moms når jeg kommer til grensen med den?

 

Spm nr 2. Om en Audi A6 koster 190.000 norske kroner i Sverige, inkl moms og at engangsavgiften er på 100.000 KR. Vil det da si at bilen vil koste totalt 290.000 KR på norske skilter. Eller kommer det noe mer som jeg må betale inn i bildet?

 

Jeg har endel greie på dette. Men når det kommer til hvor mye jeg må betale til slutt, så er jeg litt usikker. Veldig takk nemlig om de som vet dette kan ta seg 1 minutt og hjelpe meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok betale moms i Norge ja. I Tyskland har man f.eks. biler som har gått som leasingbiler etc. hvor det står "MwSt. ausweisbar", som betyr at man får trukket fra momsen ved kjøpet dersom den skal eksporteres. Når man så har fått bilen til Norge, må man betale mva av bilens pris omregnet i NOK inkl. frakt-/forsikringskostnader. Så kommer engangsavgiften oppå der, samt selvsagt årsavgift.

 

Har tittet på mange A6 fra Tyskland tidligere med tanke på import. Kikket da stort sett på 2007 - 2009 modeller 2,7tdi/3,0tdi Allroad. Klarte ikke å se at det lønnet seg.. Hvordan det er fra Sverige vet jeg ikke, vet heller ikke hvordan det er ift. å kunne trekke fra momsen om den skal eksporteres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår