Gå til innhold

Kjøpt AR, litt små fjusk

Ranger emnet


Zanto

Anbefalte innlegg

Heisan, kjøpte igår en AR 156 1.8ts

Det er litt små problemer med den, og lurte på om litt hva jeg kan gjøre med dette!

 

1:Vindusviskere, fungere ikke på hakk 1 og 2 men funker på hakk 3? Noen som vet the problem?

2:Servopumpa er ødelagt, noen som vet hvor jeg kan få tak i deler til AR. Hvor er det bra å bestille fra?

3:Leker servoolje, det vet jeg. Men har en liten mistanke om at den leker olje. Noen som har hatt problem med olje lekasje? Kan fortelle litt om det

4: ABS-lampe lyser, men det er abs ledning som er kuttet av. Kommer under hvor jeg kan bestille deler?

5:Rust i kanaler. Dette må skiftes, ellers går den ikke gjennom EU-godkjening neste MND? Kommer under deler?

 

Det tror jeg var alt. AR er en nydelig bil så har lyst å ta vare på den.

Håper på kjapt svar og bra tilbakemelding:D

1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing)

1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt)

2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt)

2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler får jo kjøpt hos din forhandler. RSA BIL er hovedimportør i norge, så her får du deler du trenger :) Du må nesten bare sjekke oljelekkasjen å sånt, umulig å si hvor d kan være. Men den bryteren din, så kan d virke som brytern er defekt. Men jeg har tilgang på verkstedhåndbok, så kan evt finne ett feilsøkingsskjema på dette. evt hvordan du sjekker at bryteren er iorden :)

Da må jeg isåfall vite, reg.dato, og motortype.

 

MVH Bjørnar

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar, mener den leker både servo-og motorolje. men jeg var under bilen og jeg fant ikke hvor lekasjen var, det kom dråper der du tapper oljen.

 

reg.dato(registreringsdato?) 1999-08-06 Første gangs

reg på eier 2010-09-07

motortype, blir vel 1.8 144hk(106kW)

Noe mer du trenger da?

takker for svar :)

 

Skal forresten kjøpe en delebil, men det er en 2.0, på denne er motoren ødelagt men resten er i ganske god stand, er det da mulig for meg å skifte min 1.8 motor til bilen med 2.0 motor? slik at jeg slipper å fikse alt rust som er på min?

eller går ikke dette an?

takk igjen

Endret av Zanto

1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing)

1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt)

2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt)

2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar, men har nå funnet alt av koblingsskjema i verkstedhåndboka for deg.

 

Du må først måle ledningene som går ut ifra kombinasjonsbrytern til pussermotorn. Disse kan du feks måle i stikket på pussermotorn. Har merket rød runding rundt de strømledningene som går til de forskjellige hastighetene.

du har pinne: 2 (full hastighet)GRÅ ledning, 5 (intermittent) Gul/grønn ledning, 3 (sakte hastighet) Grå/sort ledning, 4 (medium hastighet) Grå/gul ledning. etter som jeg kan tolke sånn fort å gæli ut fra det jeg ser :)

 

Har også ringet rundt styreenheten inni i pussermotorn, hvis du måler strøm i alle ledningene så er det den som har tatt kvelden tror jeg. Men først mål ledningene.

 

Du ser også forklaringen av alt hvordan det fungerer i bilde jeg legger ved. Du ser også komponent plasseringen på det ene bildet :)

 

Håper dette er til hjelp. Spør hvis det er noe du lurer på. Si ifra åssen det går :)'

 

alfa%20156_001.JPG

alfa%20156_002.JPG

alfa%20156_003.JPG

alfa%20156_004.JPG

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår