EricEise Skrevet Mai 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Hei, har en golf 3 2,0 gl stasjonsvogn som plutselig ikke vil starte. Kjørte den til butikken og da jeg skulle dra fikk jeg ikke start. Startmotorn drar rundt, nytt batteri, skjedde helt pluteslig uten at bilen fuska noen før, sikringer ok. Det eneste jeg har lagt merke til er at bensinpumpa ikke går rundt i 3sek når jeg vrir om nøkkelen. Hva kan det være? Rele til bensinpumpa klikker, men det er en litt annen klikkelyd en fra de andre relene, kan den ha være gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Mål om det er spenning til bensinpumpa. Er det ikke det så sjekk sikringene (igjen) samt sjekk om det kommer spenning ut av reléet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EricEise Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Yes det er spenning til bensinpumpa, og det kommer strøm ut fra releet. Sikringene ser fine ut! Kan det være startsperre? Kode om nøkkelen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Om du måler spenning inn til bensinpumpa og den ikke går, da er pumpa defekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 HVis det blir for tungvindt kan du jo bare nappe av bensinslangen i motorrom og stappe den ned i en tomflaske å få noen til å vri om tenninga;) kommer det bensin, kan det være coil som har tatt kveld, sjekka plugger osv? Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Om bensinpumpa får spenning men ikke går så er den defekt, noe som medfører at motoren ikke får bensin. Hjelper da lite å sjekke om coil og plugger er ok ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Hvis ikke pumpa er gåen og fortsatt ikke starter kan han sjekke coil osv, det jeg mente;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EricEise Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 fikk start på bilen etter at den hadde stått over natta, da sto den og gikk på tomgang, opp og ned på turtall samt at det var en ulyd som kunne høres ut som ventiltikking... Prøvde å starte den på nytt da kom det en ulyd fra startmotorn.. Hva er det som skjeeeeeer????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Ventiltikkingen forsvinner av seg selv. Hvilken ulyd var det fra starteren? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EricEise Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 sånn skrapelyd, men den er bort nå... tror jeg gir opp og tar den til verksted:( Det kan ikke være startsperre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EricEise Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 Har sjekka nu og det er bensinpumpa som er gåen... Er det noe man burde tenke på hvis man skal kjøpe en slik brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 Jeg ville ikke ha kjøpt en brukt pumpe. Pass på at du får en som leverer riktig trykk. Hvilken motorkode har du? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg