Gå til innhold

Problem med styring, veldig tung på rattet - seat ibiza

Ranger emnet


kimar

Anbefalte innlegg

Nå er det styringa det er problemer med. bilen er veldig tung på rattet (mest når bilen er i fart)

og for og kjøre bilen rett frem så må rattet svinge mot venstre. byttet støt dempere freme i sist uke men har kjørt bilen i flere dager uten problem. problemet med styringa begynte i dag.

Bilen har ikke servo styring. Er dritt lei av hele bilen så vurder å kjøre den på søpla hvis dette er dyrt og vanskelig og gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du svinge mot venstre for å kjøre rett frem før du skiftet demperene også? Om ikke så høres det ut som at du har montert noe feil og har fått endret hjulvinkel, noe som kan forklare dine problemer.

Det ville være merkelig om tannstangen skulle svikte i fart, den gjør samme jobben uansett hvilken fart du kjører i ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det måte jeg ikke. men jeg bytet støt demperne sist uke og har kjørt flere dager uten problemer før dete problemet begynte i dag.

Støt demerne er montert riktig er jeg veldig sikker på og jeg hade rep bok fra haynes. Jeg har vel kjørt 10-20 mil siden jeg bytet støtdemerne. og disse støt demerne er ikke vansklige å bytte 2 bolter nede og 1 oppe. og har sørget for og fått alle boltene på riktig plass.

Endret av kimar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe ovale spor på de to boltene som holder demperen til hjullagerhuset? I såfall kan cambervinklene endres, feil spissing er noe man automatisk får med på kjøpet. Levér bilen inn til forhjulskontroll, vil tro den da blir ok igjen :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår