Diffitz Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Hei Har kjørdt litt med min "nye" Golf 3 nå, og i går så begynte olje lampen å lyse å pipe noe besett. Tenkte det var trykket så fikk bilen hjem og sjekket først at filter og topplokk var tett (filter og olje byttet 1 mnd siden) Ingen lekkasjer der, men kompisen min fortalte meg at han hadde samme problem da han lånte bilen, han ga gass å da ble det stilt en stund. Var stygt redd det kanskje var oljepumpen som var død, men det virker som den har sendt olje igjennom motoren. Noen sier det kan være ødelagte følere? kan dette være saken? eller burde jeg åpne bunnpannen og sjekke pumpen før jeg satser på følerne ? Takk for raskt svar :-) -Emil Stene Siter Garasjen er pakket med: Volvo 242 Turbo, Volvo 244, Volvo 245 Turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Det enkleste er å få målt oljetrykket, alternativt montere oljetrykksmåler i bilen. Kan være en trykkbryter som ikke fungerer som den skal, men sjekk trykket først. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diffitz Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Skal hente meg trykkmåler nå straks ;-) Har sjekket begge bryterne men de så ikke så slitt ut :-P Om jeg ikke blir noe smartere av trykk målingene så tar jeg av bunnpannen og sjekker pumpen ;-) Mulig noe som har tettet den og ? Siter Garasjen er pakket med: Volvo 242 Turbo, Volvo 244, Volvo 245 Turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diffitz Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Motoren sprengtes og resultatet ble 3 hull i blokka og ødelagt oljefilter feste :P tok ut 2 råder fra motoren og den starta opp å gikk 5 min etter det :P Skal plokke fra motoren å se hvor galt det ser ut ;-) Siter Garasjen er pakket med: Volvo 242 Turbo, Volvo 244, Volvo 245 Turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg