billit Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 De siste dagene har min kjære volvo 740 stopper flere ganger under kjøring. Den mister all kraft, og bare dør. Prøver febrilsk å starte den i et par minutter før det blir liv igjen. Det er ikke tegn til liv under disse minuttene, men når den vel starter (like brått) går den helt normalt. Noen som har vært borte i det samme? Har såvidt sjekket diagnoseuttaket. I port nr 6 fikk jeg feilkode 1-4-4 og 2-1-4 (belastningssignal savnes og hastighetsgiver defekt). Gode råd mottas med takk.. Kim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 eg hadde noke lignande på ein motorsykkel. Da var det rust i tanken som førde til dritt i forgasserene. Ta ein vanlig service viss du ikkje har gjort dette. Luftfilter, bensinfilter, tennplugger og kanskje eit par andre ting. Er det forgasser på bilen din? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billit Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Nei, er bestykket med LH2.2-Jetronic. Heller mer mot noe i tenning/styring enn bensin. Er ingen hosting eller harking, heller ikke undertrykk i tanken. Skrudde av tanklokket før siste prøvetur. Stoppet etter 3,5 minutter.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billit Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Byttet impulsgiveren som sitter oppe på girkassen opp mot baksiden av motoren. Uten at dette hjalp nevneverdig. Feilkodene som jeg får opp skulle ikke tilsi at motoren bare skulle dø. "Hinke hjem-modus" ja, men ikke dø.. Det som er enda snodigere er at tiden det tar før den plutselig våkner til liv igjen er den samme (i alle fall virker det sånn). Kim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billit Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Neste steg skulle være å begynne å demontere fordeleren og se om det var noe åpenbart feil. Ringte bilverkstedet på Lunheim om kanskje de kunne gi mæ noen tips, blir dyrt i lengden å kjøpe nye deler for å se om ting blir bedre. De hadde ingen ledige timer de to nærmeste ukene, men om jeg kunne komme med bilen i morgen skulle en av mekanikerne ta en kjapp titt på den. Han sa også at han hadde en klar mistanke om hva det kunne være. Håper ikke det er styreenhet.. Kim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billit Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Da var dommen klar. Bilen er fikset, og lommeboken nesten like hel. Bra service på bilverkstedet, fikk tekstmelding kl 11 i dag om at bilen var reparert ok det hele kom på 700,-. Det viste seg at synderen var bensinpumpereleet. Dette sitter bak askebegeret i midtkonsollen. Så nå er det bare tut og kjør.. ;) Kim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 Bra du fekk ordna det då! :thumb Hadde nett det samme problemet, bytta bensinpumperele som du sa, og det funka igjen. :) Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billit Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Kult.. En anna ting som har kommet etter bytte av bensinpumpereleet, er at tomgangen har sunket ca. 100 rpm. Tidligere har det vært vanskelig å få satt bilen i 1. gir og det skrapet alltid når reversen skulle settes i. Dette er nå borte.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.