st3ne Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Hei. Har en del hvite malingsprikker (veldig små) på bilen min og har søkt litt på bilforumet om eventuelt hvordan å fjerne de. Kom opp en del og ser ut til at mange bruke Clay. Riccardo Gul. Hvor kan jeg eventuelt få tak i dette og er det noe som har erfaringer med det, eller andre måter og gjøre det på utenom å levere bilen til profesjonelle å betale flere tusen... Takk =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Eg har brukt clay. Den tok eit par malingsflekker som eg hadde på bilen min. Ved claying må du ha nok claylube. Temperaturen bør ligge på iallefall 15 grader. Eg legger clayen i varmt vann før eg starter, so den er mjukast muligt. Alle desse tinga er for å hindre at clayen lager riper i lakken. Her kan du f.eks. handle clay: http://www.blankbil.no/index.php?cPath=22_81 Hugs at du må polere bilen etter claying Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st3ne Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Takk for svar. Tror du noen av disse produktene vil ta malingen da? Det er hvite veldig småe prikker på en mørkeblå Volvo S70. Det er prikker på ca. halve bilen. Hvor mye tror du jeg må ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas. Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 (endret) Om du kjøper denne så trenger du ikke annet enn vann som smøremiddel. Den holder til langt mer enn en bil også. Først fukter du panelet med vann, deretter har du en sprayflaske eller vannslangen og spyler/spruter over clayen mens du jobber. En illustrasjon om hvordan det gjøres. Her bruker jeg et annet fabrikat av clau og må derfor bruke claylube på sprayflaske. Endret Mai 4, 2011 av Tomas. Siter 15 Nissan Leaf Nordic 05 VW Caddy 1.9TDIx08 Volvo S40 1.6D Momx96 Ford Mondeo 2.0 GLXx68 Peugeut 404 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg